بازار سهام امروز در حالی با سبز شدن دسته‌جمعی همه نماگرهای منتخب خود روبرو شد که به نظر می‌رسید پس از عبور فضای بهت‌زده ناشی از ارائه گزارش‌های نه چندان مطلوب شرکت‌ها، بهانه‌ای برای ورود دوباره خریداران بویژه نوسانگیر پیدا کرده است.

تقویت ۱۱۹ واحدی شاخص کل بورس/ چرخش آرام معاملات به سمت خرید
 
 
  •  

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 5 آبان ماه 94، با 119 واحد افزایش به رقم 62 هزار و 923 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز با افزایش 46 واحدی در پایان معاملات امروز این بازار خود را به رقم 46 هزار و 617 واحد رساند.

شاخص سهام آزاد شناور اما با 158 واحد افزایش عدد 69 هزار و 950 واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول نیز در حالی با رشد 129 واحدی به عدد 43 هزار و 867 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم بدون تغییر روی رقم 138 هزار و 587 واحد ایستاد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیکفس) با یک واحد افزایش عدد 701 واحد را به نمایش گذاشت.

به گزارش فارس، طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 45 واحد، بانک ملت با 23 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 19 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به جای گذاشتند. در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان قائن با 10 واحد و گروه مپنا و فولاد خوزستان هر یک تا 6 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه نماگر به نام خود ثبت کردند.

طی معاملات امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 48 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 236 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 22 هزار و 893 نوبت داد و ستد بود.

بر اساس این گزارش امروز نماد معاملاتی شرکت‌های شیشه و گاز به همراه حق تقدم خرید این شرکت، سرمایه‌گذاری غدیر، ماشین‌سازی اراک، لیزینگ‌ خودور غدیر، سبحان دارو، آهن و فولاد ارفع از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان بهبهان، سیمان درود، سیمان شاهرود، سیمان صوفیان، سیمان داراب،‌صنایع شیمیایی فارس، لبنیات پاک، سرمایه‌گذاری و صنعتی سپنتا، کاشی پارس، پشم شیشه ایران، دشت مرغاب، سالمین، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، ماشین‌سازی نیرومحرکه، فیبر ایران، صنایع لاستیکی سهند، توسعه معدنی و صنعتی صبا نور، نفت سپاهان، سرمایه‌گذاری توسعه صنایع سیمان بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار سهام 240 میلیون سهم بانک آینده از سوی سهامدار عمده این بانک به یک شخصی حقیقی به ارزش 28 میلیارد و 800 میلیون تومان و به قیمت هر سهم 120 تومان واگذار شد.

این گزارش حاکی است امروز همچنین معاملات کد به کد از سوی برخی حقوقی‌ها پیگیری شد به طوری که در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین بیش از 16 میلیون سهم به ارزش 5 میلیارد تومان از سوی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به کد شرکت‌های تابعه آن کد به کد شد.

در نماد معاملاتی بانک ملت نیز معاملات درون گروهی به جابه‌جایی اندکی کمتر از 10 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 955 میلیون تومان منتهی شد.

در نماد معاملاتی پتروشیمی جم نیز 3 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی حقوقی این شرکت کد به کد شد.

به گزارش فارس، امروز حجم و ارزش معاملات سهام در پایین‌ترین عمق قابل تصور در این بازار دنبال شد. این در حالی است که به نظر می‌رسید روند معاملات به آرامی در حال گرایش به سمت خرید سهام است به طوری که با عبور از فضای بهت‌زده گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها، به نظر می رسید بازار سهام انگیزه‌ای دوباره برای متقاضیان سهام به ویژه نوسانگیران ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.