معاون سیاسی وزیر کشور گفت: احزاب و گروه های سیاسی در انتخابات برای گرفتن سهم بیشتری در اداره کشور، افراد بهتری را معرفی می کنند، اگر به سمت افزایش فعالیت احزاب برویم، شور سیاسی به وجود می آید.

افزایش فعالیت احزاب شور سیاسی به همراه می آورد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمدحسین مقیمی در حاشیه همایش منطقه ای اعضای ستاد انتخابات استان های سمنان، گلستان و مازندران در ساری در جمع خبرنگاران افزود: 250 مجموعه احزاب و گروه های سیاسی دارای مجوز در کشور فعال هستند که مورد حمایت وزارت کشور قرار می گیرند.
وی اظهارکرد: در زمان انتخابات سخنران های زیادی ازسوی گروه ها دعوت می شوند که باید در چار چوب قانون فعالیت کنند.
مقیمی ادامه داد: فعالیت گروه ها و احزاب سیاسی شناسنامه دار در کشور مشکلی ندارد؛ مورد حمایت وزارت کشور قرار می گیرند و امنیت جلسه های آنها را تامین می کنیم.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر سخنرانان در زمان انتخابات خلاف بگویند ، بر اساس قانون با آنها برخورد می شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: احزاب مجوز دار می توانند جلسه های خود را تشکیل دهند و در واقع احزاب ناظران اصلی جامعه خواهند شد.
وی با بیان این که احزاب بهتر عملکرد دولت را نقد و اشکال ها را مطرح و راهکار ارائه می کنند، گفت: کارهای اجرایی دولت با نقد احزاب به نتیجه می رسد.
وی افزود: دولت تدبیر و امید از اول گفته بود که نقد را می پذیرد و حتی نقد افرادی را که با دولت زاویه دارند نیز پذیراست.
مقیمی با بیان اینکه مدیران اجرایی، استانداران و فرمانداران همکارانی را انتخاب می کنند که بتوانند با آنان کار کنند و مسئولیت پذیر باشند، گفت: تغییر مدیران با تصمیم استانداران است و وزارت کشور دخالتی ندارد.
قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در یک سوم حوزه های انتخاباتی ، الکترونیکی برگزار می شود.
وی با اشاره به این که 25 مرحله یا فرایند در انتخابات وجود دارد که 23 فرایند آن الکترونیکی صورت می گیرد، بیان کرد: دو مرحله رای گیری و شمارش آرا هنوز دستی است که در یک سوم حوزه های انتخابیه در انتخابات آینده در تمام مراحل ماشینی انجام می شود.
وی ادامه داد : دولت اعتبار یک سوم از حوزه های انتخاباتی کشور را برای ماشینی کردن اخذ رای تامین کرده که در حوزه سخت افزاری درحال انجام است.
معاون وزیر کشور گفت: برگزاری انتخابات ماشینی با تفاهم مجریان انتخابات و شورای نگهبان به عنوان ناظران انجام می شود.
وی گفت: سیاست دولت مشخص است؛ دولت برنامه ای را ارائه کرده و متعهد به اجرای آن است و برای این تعهدات همکارانی را انتخاب می کند و مدیرانی که همراه باشند و سیاست دولت را اجرا کنند می مانند و اگر هم نیاز به تذکر، آموزش و تغییر مدیری باشد، اجرا می شود.
معاون وزیر کشور گفت: ما به دنبال این هستیم که مطالبات مردم را تامین کنیم و زمانی این امر محقق می شود که مدیران همراه و متعهد باشند.
وی درمورد اهمیت صلاحیت افراد در انتخابات گفت: تائید یا رد صلاحیت داوطلبان براساس بررسی اسناد ارائه شده است و مجری انتخابات بر استعلام از چهار مرجع اسناد را بررسی می کند.
وی با بیان اینکه وزارت کشور دائم با شورای نگهبان ارتباط دارد، بیان داشت: فرایند انتخابات بر اساس قانون و آیین نامه های مصوب مجلس شورای اسلامی اجرا می شود.
مقیمی گفت: برای وزارت کشور از روز ثبت نام داوطلبان تا زمان تائید صلاحیت فرقی ندارد که چه کسی از چه گروهی است و براساس قانون عمل می کند.
وی ادامه داد: مجریان انتخابات تکالیفی برعهده دارند، سعی بر آن است تا حقی از کسی ضایع نشود و داوطلبانی که قانون به آنها اجازه ورود می دهد، وارد می شوند.
وی گفت: از کارت ملی و شناسنامه در انتخابات آینده استفاده می شود و ثبت احوال در صدور کارت ملی همکاری لازم را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.