شاهرخ ایرانی:‌ سلطان علی پروین با یک کوله بار پر و پیمان از خاطرات دربی ها، اعتقاد دارد نباید این بازی را «الکی» حساس کرد...

 پروین: جای ما که خالی نیست، اما حیف از هادی

 می‌گوید نباید بی خود و بی جهت کاری کنند که پرسپولیس یا استقلال به حاشیه برود. او علی پروین است و سلطان فوتبال این مملکت در دوره ای که فوتبال، واقعاً فوتبال بود و جذابیت داشت. در آستانه دربی 81 پای صحبت‌های علی آقا نشستیم و خوشبختانه او سرحال بود و به پرسش‌های ما پاسخ گفت:

    علی آقا! شرایط این دربی را چطور می‌بینید؟

- بازی، بازی خوبی می‌شود. استقلال رفته اصفهان و سپاهان را برده. فکر نکنید چون 3 تا گل زده، کارش خیلی آسان بوده. بردن سپاهان آن زمان که ستاره‌هایش کمتر از این‌ها بود، هم خیلی سخت بود، چه برسد به حالا که این همه بازیکن خوب و ملی پوش دارد. این از استقلال، پرسپولیس هم وضعیتش معلوم است. آقابرانکو آمده و تیم خیلی بهتر بازی می‌کند. دربی خوبی می‌شود.

    در مورد پرسپولیس می‌توانید بیشتر توضیح بدهید؟

- خوب شده دیگر، چه بگویم؟ بچه ها با تیم جوانی که دارند خیلی خوب بازی می‌کنند. شده مثل پرسپولیس قدیم که مدام حمله می‌کرد. من این تاکتیک را خیلی دوست داشتم. شما یادت نمی آید(!) تیم من هم از دقیقه یک تا 90 همین جور مدام توپ روی دروازه حریف می‌ریخت. اصلاً پرسپولیس باید این جوری باشد. طوری حمله کند که انگار در هر لحظه از بازی، دو گل از حریفش عقب افتاده. این طوری می‌تواند موفق باشد.

    پس علی آقا چرا تا امروز موفق نبوده؟

- تیم هماهنگ نشده بود. برانکو نشان داد، مثل زمان تیم ملی، کارش را در پرسپولیس هم خوب بلد است. آن زمان هم یادتان می‌آید که راحت رفتیم جام جهانی؟ فکر نمی کنم شما یادتان بیاید!

    علی آقا! پرسپولیس زور پیروزی مقابل استقلال را دارد؟

- هر دو تا تیم خیلی خوب هستند. سخت است که بگوییم چه تیمی برنده می‌شود. الان هم به یکدیگر خورده اند که شرایط شان خیلی بهتر از گذشته است. پرسپولیس همین ملوان را که برد، کار بزرگی کرد. ملوان خیلی بازیکن باتجربه داشت. هم پرسپولیس خوب شده هم استقلال. دو بازی آخر را پرسپولیس برده، استقلال حالا می‌خواهد انتقام بگیرد. کار دربی خیلی دشوار است.

     به نظرتان پرویز مظلومی دوباره پرسپولیس را شکست می‌دهد یا برانکو می‌تواند دومین برد پشت سر هم را برای پرسپولیس مقابل استقلال رقم بزند؟

- هر دو مربی خوب هستند. این دربی هم که تنها داشته فوتبال ماست. آبروی فوتبال ماست. امیدوارم یک بازی خوب، با بازیکنان خوب و با اخلاق، بدون حاشیه و دعوا و درگیری را ببینیم و همه مردم ایران لذت ببرند. من که پرسپولیسی هستم، دوست دارم تیمم بازی را ببرد، اما حال استقلالی ها را هم درک می‌کنم. این همه سال در دربی ها بودیم و حداقل این مسأله را یاد گرفته ایم که باید به حریف مان احترام بگذاریم.

    می‌گویند جای بازیکنان بزرگی مثل شما، مجتبی محرمی، ناصر محمدخانی، علی کریمی، احمدرضا عابدزاده و... خالی است. قبول دارید؟

- ما که بودیم و دربی‌های زیادی را هم تجربه کردیم. هم باخت داشتیم و هم برد. کارمان را بخوبی انجام دادیم. اگر در یک بازی بردیم، مغرور نشدیم و اگر در یک بازی باختیم، ناامید نشدیم. جای ما دیگر خالی نیست، فوتبال مال جوان ترهاست. به نظر من فقط هادی نوروزی حیف شد که نتوانست در این بازی به میدان برود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.