قدس آنلاین- تبریز:نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نیاز امروز نوجوانان و جوانان جهاد علمی و اخلاقی است و انتظار می‌رود تا در زمینه اخلاقی و دینی و به خصوص انضباط تلاش لازم را داشته باشند و مسلمانی تمام عیار باشند.

نیاز امروز نوجوانان و جوانان جهاد علمی و اخلاقی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  آیت‌الله محسن مجتهدشبستری  در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان بسیجی آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت هشت آبان روز بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: این روز یادآور شهادت نوجوان شهید حسین فهمیده است که با شجاعت خود اقدامی بزرگ را انجام داد.

 

امام جمعه تبریز بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد بسیجیان و بسیج دانش‌‌آموزی فرمایشات خاصی دارند و بسیج را یک مسئله همه جانبه در حوزه‌های مختلف می‌دانند.

 

وی گفت: حسین فهمیده از خانواده‌ای مستضعف بود که نوجوانی فوق‌العاده در زمینه‌های مختلف بود و از ابتدای جنگ در میدان‌های نبرد حضور داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: شهید فهمیده در جریان آزادسازی خرمشهر ابتکاری به کار می‌بندد که امام راحل او را رهبر معرفی می‌کند و با منفجر کردن نارنجک‌هایی که به کمر خود بسته بود مانع از پیشروی دشمن می‌شود و با این حماسه‌ای که می‌آفریند سهم بسزایی در آزادسازی خرمشهر ایفا می‌کند.

وی افزود: از شما جوانان در حال حاضر انتظار نمی‌رود تا در جبهه‌ها حضور یابید و با توجه به آمادگی گسترده نیروهای نظامی بسیار قوی هستیم و ارتش و سپاه ما قوی است و نیازی به حضور عزیزان دانش‌آموز در جبهه‌ها نیست.

امام جمعه تبریز یادآور شد: البته آموختن فنون نظامی برای دانش‌آموزان ضروری و یکی از برنامه‌های بسیج است و همه مسلمانان نیز باید از جان و مال کشور دفاع کنند و آموزش لازم را ببینند.

وی گفت: نیاز امروز نوجوانان و جوانان جهاد علمی و اخلاقی است و انتظار می‌رود تا در زمینه اخلاقی و دینی و به خصوص انضباط تلاش لازم را داشته باشند و مسلمانی تمام عیار باشند و مانند مسلمانان صدر اسلام حضوری موثر در میدان‌های نبرد داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: در صدر اسلام لفظ بسیج وجود نداشت اما رفتاری همانند بسیجیان داشتند و زمانی که نیاز بود در جبهه‌ها حضور می‌یافتند و امروز نیز جوانان بسیجی باید از زمینه‌های مختلف نمونه‌های ارزشمندی باشند و برنامه‌ها را به نحو احسن منسجم کنند.

وی گفت: عمل به وظایف دینی و نماز اول وقت از بسیجیان مورد انتظار است و اینکه یک بسیجی در عمل به فرائض دینی سستی کند باعث تاسف است و همچنین باید ولایت‌مداری را مورد توجه قرار دهند.

* نماز درس نظم به زندگی انسان می‌دهد

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود بیان کرد: نماز درس نظم به زندگی انسان می‌دهد و علاوه بر آن فواید بسیاری دارد و دختران نیز در زمینه رعایت عفاف و حجاب توجه کافی را داشته باشند و انتظار داریم تا به جای حضور در جبهه‌ها در جنگ نرم حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: در حال حاضر جنگ نرم در جریان است و شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های مجازی برنامه‌های ضد دینی پخش می‌کنند و معنای بسیج نیز آماده بودن برای مقابله با توطئه‌های دشمنان و حفظ شعائر دینی است.

آیت‌الله شبستری عنوان کرد: باید پاسخ‌های لازم را به این شبهه افکنی‌ها بدهیم و در این میان انس با قرآن نیز بسیار مهم است و مهذب بودن در کنار علم آموزی نویدبخش آینده مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اگر دانش‌آموزان در پایه‌های اولیه مزین به علم و تهذیب اخلاقی باشند آینده خوبی را برای کشور و خودشان رقم می‌زنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.