سازمان عفو بین الملل ضمن هشدار به عربستان در خصوص بمباران بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در استان صعده که به نظر عمدی و جنایت جنگی می آید، بر تحقیقات فوری، مستقل و جامع در این خصوص تاکید کرد.

سازمان عفو بین الملل حمله عربستان به بیمارستان های یمن را جنایت جنگی خواند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، فیلیپ لوثر مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفت: حمله به بیمارستان حیدان که شماری زخمی از غیرنظامیان به جا گذاشت و آسیب کلی به ساختمان آن وارد ساخت، اقدامی مغایر با قوانین بین المللی است.
حمله های هوایی پیاپی به بیمارستان ها نشان دهنده تعمدی بودن آن است .
وی تاکید کرد: باید در هر شرایطی برای بیمارستان ها و گروه های پزشکی احترام قائل شد و تخریب این بیمارستان یعنی از دست دادن مرکز درمانی شهروندان چهار شهر که نتایج بسیار وخیمی در پی خواهد داشت.
سازمان عفو بین الملل افزود: کارمندان سازمان پزشکان بدون مرز با تایید حمله هوایی عربستان، شاهد دو حمله هوایی پی در پی عربستان به ساختمان بیمارستان قبل از فرار آنها بودند.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان با حمایت آمریکا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده اند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.
در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان شهید یا مجروح شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.