رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: با گذشت دو روز از وقوع سیل در ایلام خوشبختانه روند امدادرسانی به سیل زدگان امروز از حالت فوریتی خارج شده و این کار به روال عادی در حال انجام است.

امداد رسانی به سیل زدگان ایلام از حالت فوریتی خارج شد

به گزارش قدس آنلاین، ناصر چرخ ساز در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده ایلام در گفت و گو با ایرنا افزود: از زمان وقوع سیل در ایلام عملیات امدادرسانی با مشارکت امدادگران جمعیت هلال احمر پنج استان همجوار آغاز شده و همچنان ادامه داد.
وی ادامه داد: همچنین به منظور ارائه خدمات مطلوب تر، تعدادی پمپ لجن کش و کف کش نیز دیشب از هلال احمر مرکز وارد استان شده و روند تخلیه آب از منازل و مکان های تجاری همچنان ادامه دارد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه روند امدادرسانی به سیل زدگان ایلام امروز به حالت عادی درآمده ولی دستگاه های خدمات شهری باید بیشتر وارد کار شده و نقش پررنگ تری به فعالیت خود دهند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان این که باید در دراز مدت در زمینه ساخت و سازهای شهری ایلام بررسی بیشتری انجام شود، افزود: یکی از عوامل اصلی بروز خسارت ناشی از سیل تخلیه نخاله ها در جوار رودخانه ها و مسیل ها و ساخت و سازهای غیر مجاز بوده که در این زمینه باید آینده نگری لازم انجام شود.
وی گفت: اکنون افزون بر امدادگران ایلام، امدادگران پنج استان همجوار نیز در مجموع به تعداد 150 نفر در حال انجام عملیات امدادی هستند و در این زمینه اهتمام جدی وجود دارد.
بارندگی شدید و بی سابقه سه شنبه هفته گذشته تا روز جمعه در ایلام باعث وقوع سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی شهر ایلام و وارد آمدن خسارت هنگفت به شهروندان شد.
بر پایه اعلام هواشناسی، در سه روز پایانی هفته گذشته 324 میلی متر باران در ایلام به ثبت رسید که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی هزاران واحد و مکان های مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو مردم شد.
سیلاب ایلام همچنین سه کشته، 20 مصدوم و یک مفقود برجا گذاشت.
بررسی های نخستین نشان می دهد که سیل به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250 هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است.
گفته می شود، سیلاب باعث وارد شدن شش هزار میلیارد ریال خسارت به مناطق مسکونی، تجاری، اداری، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی ایلام شده است.
بارش های سه روز پایانی هفته گذشته بی سابقه ترین بارندگی تاریخ ایلام تاکنون بوده که برابر با بارش های یک سال زراعی تهران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.