پیشنهاد سردبیر

رئیس جمهوری با پیگیری و دولتمردان و مسئولان بلندپایه دولتی با حضور در مناطق سیل زده استان ایلام در نخستین ساعت ها و روزهای پس از وقوع سیل، مردم را به تدبیر دولت در جبران خسارت ها و بازسازی مناطق آسیب دیده امیدوار کرده است.

آخرین خبرها از سیل ایلام/مسئولان ایلامی ها را تنها نگذاشتند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، بارش شدید و بی سابقه باران که بر پایه اعلام هواشناسی در سه روز پایانی هفته گذشته 324 میلی متر بوده است باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر، وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو شخصی و آسیب جدی به تاسیسات زیربنایی و راه های استان ایلام شد.
از همان لحظات اولیه حادثه سیل در استان ایلام، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری علاوه بر ارائه دستور لازم به منظور بررسی وضعیت پیش آمده به معاونان و وزرا، به طور مرتب وضعیت سیل زدگان را از طریق مسئولان این استان پیگیری کرده و از طریق تماس تلفنی با استاندار ایلام در جریان مسایل، مشکلات، نیازها و وضعیت مردم مناطق سیل زده قرار گرفت.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حسین فریدون دستیار اجرایی رئیس جمهوری اولین دولتمردانی بودند که روز جمعه در کمتر از 24 ساعت پس از وقوع سیل به ایلام سفر کرده و بلافاصله از مناطق آسیب دیده از سیل شهر ایلام بازدید کردند.
در این سفر آنها ضمن بازدید و حضور در مناطق سیل زده در نشست ستاد بحران و شورای برنامه ریزی استان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان تشکیل شد، شرکت کرده و به بررسی خسارت های وارده به زیرساخت ها و مردم استان و چگونگی کمک دولت در زمینه جبران خسارت های وارد شده، پرداختند.
نوبخت در بدو ورود به استان ایلام در جمع خبرنگاران گفت که با توجه به تاکید رئیس جمهوری در نخستین فرصت برای بررسی وضعیت مناطق آسیب دیده عازم این استان شده است.
وی ادامه داد: دولت اهتمام دارد به جبران خسارت ها به آسیب دیدگان و در اولین فرصت برای تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد و مصمم است خسارت های وارد شده به مردم در مناطق مختلف این استان را جبران کند به همین منظور امروز سفری به اتفاق دستیار اجرایی رئیس جمهوری به ایلام داشته و از مناطق آسیب دیده از سیل بازدید می کنیم.
نوبخت همچنین پس از بازدید از منطقه سیل زده گفت: در نشست یکشنبه هفته آینده هیات دولت، تصمیم های مقتضی برای رسیدگی به مشکلات مردم سیل زده استان ایلام گرفته می شود.
وی اظهار کرد: دکتر روحانی رئیس جمهوری از ساعت های اولیه وقوع سیل در استان ایلام به صورت لحظه ای پیگیر مسائل و مشکلات مردم بوده و تاکید کرده اند به سرعت مشکلات مردم را رسیدگی و برای رفع خسارت ها برنامه ریزی کنیم.
بر اساس اعلام نوبخت، تیم های فنی ستاد مدیریت بحران و هیات دولت در روزهای آینده برای بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل و بررسی خسارت های وارد شده به ایلام اعزام می شوند.
اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین ناصر چرخ ساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از دیگر مسئولانی هستند که امروز شنبه به منظور بازدید از مناطق سیل زده و بررسی آخرین وضعیت و اقدام های انجام شده وارد استان ایلام شدند.
نجار در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهر ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار به صورت فوری و ضروری برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از وقوع سیل در استان ایلام خبر داد.
وی با اشاره به حجم وسیع خسارت های سیل روزهای گذشته در استان ایلام افزود: بخش های زیادی از زیرساخت ها و زیربناهای ایلام بر اثر این سیل تخریب شده و قرار است در نشست روز یکشنبه هفته جاری هیات دولت، تصمیم ها و اعتبارات لازم برای جبران خسارت های وارد شده به این استان اتخاذ شود.
ناصر چرخ ساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده ایلام به خبرنگار ایرنا گفت: از زمان وقوع سیل در ایلام عملیات امدادرسانی با مشارکت امدادگران جمعیت هلال احمر پنج استان همجوار آغاز شده و همچنان ادامه داد.
وی افزود: خوشبختانه با گذشت دو روز از وقوع سیل در ایلام، روند امدادرسانی به سیل زدگان ایلام از حالت فوریتی خارج شده و به حالت عادی درآمده است.
حضور به موقع مسئولان کشوری و اینکه دولتمردان ایلامی ها را در مواجهه با سیل بی سابقه تنها نگذاشتند و بازدید با صبر و حوصله شان از خانه های دچار سیل و آبگرفته شهر و گفت وگوی چهره به چهره با مردم سیل زده، موجی از امید در دل مردمان این دیار محروم ایجاد کرده که دولت توجه ویژه و دور از مانورهای تبلیغاتی به حل مشکلات شان دارد.
اینک مردم از این حضور خوشحال هستند و دولت را در کنار خود به عنوان حامی می بینند و انتظار دارند مدران تدبیر و امید بذر امید و آینده روش در دل آنها بکارند تا شاید این حمایت سریع و به موقع مرهمی باشد بر مشکلات شان و یاوری باشد برای یاری رساندن به آنها در مقابل این حادثه طبیعی و ویرانگر.
بارندگی شدید و بی سابقه سه شنبه هفته گذشته تا روز جمعه در ایلام باعث وقوع سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی شهر ایلام و وارد آمدن خسارت هنگفت به شهروندان شد.
بر پایه اعلام هواشناسی، در سه روز پایانی هفته گذشته 324 میلی متر باران در ایلام به ثبت رسید که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی هزاران واحد و مکان های مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو مردم شد.
سیلاب ایلام همچنین چهار کشته، 20 مصدوم بر جا گذاشت.
بررسی های نخستین نشان می دهد که سیل به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250 هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است.
گفته می شود، سیلاب باعث وارد شدن شش هزار میلیارد ریال خسارت به مناطق مسکونی، تجاری، اداری، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی ایلام شده است.
بارش های سه روز پایانی هفته گذشته بی سابقه ترین بارندگی تاریخ ایلام تاکنون بوده که برابر با بارش های یک سال زراعی تهران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.