۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
کد خبر: 319507

کابینه جناب آقای دکتر روحانی، کابینه جالبی است. جمع اضداد است. مثلاً در این کابینه آقای دکتر ظریف و آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی حضور دارند که هیچ ایرانی منصفی نیست که به این دو وزیر احساس دین نکند.

الیگارشی آقای وزیر!

آن‌ها در حال خدمت به کشور هستند. در عین حال وزیری مانند جناب آقای نعمت‌زاده هم شرف حضور دارند که حالا از زبان تند و تیز و حقیقت‌گوی آقای دکتر احمد توکلی می‌شنویم «ایشان و اعضای محترم خانواده‌شان عضو هیأت مدیره چهارده شرکت پتروشیمی هستند و بوی نپوتیسم و الیگارشی (خانوادگی کردن) در صنایع به مشام می‌رسد.

در کابینه دکتر روحانی، مهندس زنگنه عضوی است که رک و راست از نفوذ بابک زنجانی در رسانه‌ها و پول‌هایی که خرج می‌کند می‌گوید و راست هم می‌گوید، زیرا همه می‌دانند بابک زنجانی چه پول‌هایی خرج می‌کرد و می‌کند و حتی دفتر روزنامه و نشریه هم به چند نفر که نام روزنامه‌نگار بر‌خود گذاشته‌اند و من شک دارم بتوانند باسواد زیر دیپلم خود حتی یک مقاله بنویسند، گذاشته بود.

کسانی هم در این کابینه هستند که از صبح تا شام دل مردم را می‌سوزانند که ایها الناس مفت دارید هوا تنفس می‌کنید، مفت دارید زندگی می‌کنید و آب می‌خورید، مفت دارید راه می‌روید و باید بهایش را بپردازید.

کابینه آقای دکتر روحانی حکایت جالبی را تداعی می‌کند. وزیری در این کابینه است که نفس راحتی می‌کشد و خدا را شکر می‌کند وقتی می‌بیند توانسته شبح شوم جنگ را از ایران دور کرده، زمینه برچیده شدن تحریم‌ها را فراهم کند تا اقتصاد کشور رونقی بیابد و مردم از سرگردانی و بی‌پولی و تورم نجات یابند.

در همین کابینه وزیری است که پزشک و کانتیز چشم پزشکی مجانی به نواحی محروم می‌فرستد و صدها چشم بیمار و نیمه کور یا آسیب دیده در جنگ را معالجه می‌کند.

در این کابینه وزیر اطلاعاتی هست که در کار خود تجربه دارد، اما با ملایمت و عطوفت و بخشودگی خطاکاران صحبت می‌کند و شخصیت معتدل و محجوبی دارد.

در همین کابینه وزیری مانند جناب وزیر صنعت و تجارت و معدن تشریف دارد که مردم او را الهه گران کردن‌ها، حمایت غیرضروری از خودروسازان بی‌انصاف و حامی گرانفروشی می‌دانند و کارش به جایی رسیده که یک نماینده متشخص مجلس که به صراحت و رک گویی شهرت دارد و اگر در مجلس چهل نماینده مانند او پیدا می‌شد کار کشور به مراتب بهتر از این بود آشکارا او و اعضای خانواده‌اش را اعضای هیأت مدیره 14 شرکت پتروشیمی می‌نامد و افشاگری می‌کند.

او سعی دارد صنایع پتروشیمی را از بورس خارج کند و خصوصی و خانوادگی سازد. من نمی‌دانم آقای روحانی چه اصراری دارد از این وزیر که به اندازه کافی مشغله مالی و اداری و شرکتی دارد دفاع کند و او را همچنان در رأس وزارتخانه مهمی که سرنوشت صنایع و بازرگانی کشور را در دست دارد، نگه دارد؟

یا آقای دکتر احمد توکلی که مرد تحصیلکرده و با صلاحیت و درستکار و خوش سابقه‌ای است درست می‌گوید؛ که باید به اظهاراتش توجه شود یا دروغ می‌گوید که باید آقای نعمت‌زاده به دادگاه شکایت کند و رفع اتهام نماید.

آقای دکتر روحانی گویا چندان تاریخ نمی‌خوانند و نمی‌دانند بعضی از خوشنام‌ترین و خدمتگزارترین رجال و سیاستمداران ایران درگذشته، چگونه با حمایت غیرضروری از افرادی که شایستگی نداشتند چه چیزهایی را از دست دادند.

روزنامه‌ها مطالبی درباره عضویت جناب وزیر و اعضای خانواده‌اش در چهارده هیأت مدیره شرکت‌های پتروشیمی و کوشش‌های وی برای خارج کردن پتروشیمی‌ها از بورس نوشته بودند که مصداق کامل سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری برای منافع شخصی و خانوادگی به شمار می‌رود. این افشاگری‌ها را احمد توکلی می‌کند. مردی که در دوران حکومت اسلامی منصب وزارت و وکالت داشته، درجه دکترای او واقعی و انکارناپذیر است و از سابقون انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

من نمی‌دانم چرا آقای اسحاق جهانگیری و آقای ترکان که مو را از ماست کابینه درمی‌آورند درباره جناب نعمت‌زاده سکوت اختیار می‌کنند؟

سخنان دکتر توکلی به قدری روشن و واضح است که جای انکار ندارد. چرا باید وزیر سالخورده صنعت و معدن و تجارت که پیوسته بی‌اعتنایی و خصومت خود با مردم را به منصه ظهور رسانده مورد عتاب و سرزنش و پیگرد واقع نشود؟ خانواده سالاری که شاخ و دم ندارد. آن بار که رانت 650میلیون یورویی این آقا به یکی از دوستانش برملا شد، موضوع لاپوشانی شد، این بار چه خواهید کرد؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.