معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اعزام زائران به نجف و کربلا یک هفته مانده به اربعین صورت می‌گیرد.

    شرایط اعزام زائران به عتبات در ایام اربعین اعلام شد

به گزارش قدس انلاین،محمدحسن واحدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقلام مورد نیاز ستاد ساماندهی زائران اربعین عنوان کرد: آب آشامیدنی، خرما، تن ماهی، ظروف یک‌بار مصرف، ‌نانوایی سیار، گوشت و مرغ از جمله اقلام مورد نیازی هستند که مردم می‌توانند جهت تهیه آن کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: شماره حساب 1040 بانک ملی نذورات مردم را دریافت می‌کند، همچنین کلیه زائرانی که قصد دارند در ایام اربعین به کربلا سفر کنند باید حتما در سایت www.samah.haj.ir ثبت‌نام کنند که مدارک مورد نیاز شامل گذرنامه با 6 ماه اعتبار، دو قطعه عکس و پرداخت 40 دلار و 10 هزار تومان است.

واحدی با بیان اینکه 500 دستگاه اتوبوس از مشهد به عراق زائران را اعزام می‌کند، افزود: چهار قطار خرمشهر و مشهد نیز به منظور جابه‌جایی مردم در نظر گرفته شده‌است. به منظور بررسی تمهیدات مورد نیاز حدود دو روز پیش بازدیدی از محل ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران استان خراسان رضوی در کشور عراق داشتیم.

معاون امور زائران استاندار خراسان رضوی، درباره هزینه‌ سفر به نجف و کربلا در این ایام تصریح کرد: 40 دلار به منظور صدور ویزا و 10 هزار تومان هنگام ثبت‌نام از متقاضیان دریافت می‌شود و پس از مراجعه به دفاتر زیارتی، هزینه سفر نیز دریافت خواهد شد. ستاد اربعین تنها تسهیل‌کننده امکانات سفر خواهد بود و این سفر به هیچ‌وجه رایگان نیست.

وی گفت: اعزام زائران به نجف و کربلا یک هفته مانده به اربعین انجام می‌شود و شهرداری مشهد نیز برنامه‌ریزی‌هایی به منظور ارائه خدمات شهری، حمل ونقل و اسکان در نظر گرفته است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی یادآور شد: کشور عراق مسئولیت تامین امنیت کامل زائران را به عهده گرفته است و کشور ما در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد.

وی با بیان اینکه از سوی استان خراسان رضوی، پنج موکب به منظور ارایه خدمات به زائران در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: یک موکب در بدو ورودی کربلا توسط آستان قدس رضوی مدیریت می‌شود، همچنین استان خراسان رضوی ایستگاه‌هایی در سرای کوت در مسیر مهران به کربلا پذیرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.