مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: بارش های مداوم و شدید اواخر هفته گذشته موجب خسارت دو هزار و ۵۲۰ میلیارد ریالی به شهرها و روستاهای استان شده است.

دو هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت سیل در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، رضا آریایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خسارت بر اساس اعلام دستگاههای اجرایی استان تا روز گذشته اعلام شده و به طور قطع بیشترین حجم خسارت در شهرستان کوهدشت بوده است.
وی اظهار کرد: پس از ارائه آمار تفکیکی خسارت ها توسط دستگاهها، این آمار با تائید استاندار برای اطلاع و اقدام به وزارت کشور ارسال می شود.
آریایی ادامه داد: رومشگان، پلدختر، کوهدشت، الشتر، الیگودرز و خرم آباد از جمله شهرهایی هستند که از سیلاب های هفته گذشت دچار خسارت شده اند.
وی اضافه کرد: در مجموع با ورود سامانه بارشی به استان از هفته گذشته متوسط بارندگی سطح استان 87 میلیمتر گزارش شده است.
مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان لرستان تصریح کرد: در این مدت متوسط بارندگی در نورآباد 121 میلیمتر، الشتر 107، رومشگان 99، کوهدشت 87 میلیمتر، بروجرد 82 میلیمتر و پلدختر 78 میلیمتر گزارش شده است.
وی همچنین میزان بارندگی این سامانه در شهرها ی خرم آباد ، دورود ، ازنا و الیگودرز را به ترتیب 65، 66، 105 و 62 میلیمتر برشمرد.
آریایی اضافه کرد: بارش باران و وقوع سیل در این استان طی اواخر هفته گذشته علاوه بر کشته شدن یک خانواده سه نفره کوهدشتی سبب تخریب ده ها دهانه پل بزرگ و کوچک، تاسیسات زیربنایی، شبکه های انتقال برق و آب، معابر شهری و روستایی، اراضی کشاورزی و باغی و تلف شدن صدها راس دام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.