۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: 319929

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت حجت الاسلام والمسلمین روحانی، دولت موفقیت است، دولت کارشناسی است و فرصت تاریخی برای ملت ایران است که در خرداد ۹۲ به وی رای دادند.

دولت روحانی، دولت موفقیت است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز دوشنبه در همایش بیمه ها، نظام سلامت و رفاه اجتماعی که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: دولت روحانی دولت ژنرال هایی است که در کنار هم گفت و گو اما به شکل یکتا عمل می کنند.
وی ادامه داد: بهانه هایی که از دو اظهار نظر در دولت مطرح می شود، موضوع خاصی نیست و این مزیت دولت روحانی محسوب می شود.
وی با اشاره به درآمد 750 میلیارد دلاری دولت های نهم و دهم، گفت: اگر آن روز چالشی صورت نگرفت موجب شده که امروز همه دست اندرکاران دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات این گونه دست به دست هم دهند.
وی با اشاره به اینکه همواره مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران بر توزیع عدالت اجتماعی تاکید داشتند اما چرا امروز در تله فقر افتاده ایم، افزود: فقر سلامت، خوراک، مسکن، سواد و معیشت از جمله پنج فقری هستند که بخشی از مردم با آن مواجه می باشند.
وی ادامه داد: فقر تهدید از عدم امنیت از آینده یکی از اشکال دیگر فقر است که امروز آن را دنبال می کنیم.
ربیعی با اشاره به اینکه بخشی از جمعیت کشور با مواد مخدر درگیر هستند، گفت: امروز با پدیده ناامنی روانی در این حوزه مواجهیم بطوری که حتی تعدادی از شاغلان با موضوع اعتیاد درگیر هستند.
وی با اشاره به موضوع پوشش تحصیلی گفت: در دولت یازدهم از 175 هزار کودک بازمانده از تحصیل توانستیم با تدابیر به کار برده شده صد هزار نفر را راهی مدرسه کنیم و دولت در تلاش است که این پوشش را برای همه کودکان بازمانده از تحصیل انجام دهد.
وی یادآور شد: همچنین امروز فقر مسکن اجتماعی را دنبال می کنیم و سازمان تامین اجتماعی درصدد است که موضوع مسکن برای کارگران و بازنشستگان بی خانه را پیگیری کند.
وی تاکید کرد: تا پایان سال 95 هیچ خانواده ای دارای دو فرزند معلول بی خانه نخواهد بود.
وی از تلاش دولت یازدهم برای حذف خانواده های پردرآمد از یارانه، گفت: این موضوع به کندی اما به شکل مداوم در حال انجام است.
ربیعی اظهار داشت: طرح تغذیه مادران باردار در حال اجراست و در صورتی که با کمبود بودجه مواجه نباشیم موضوع تغذیه کودکان در روستا را هم پیگیری می کنیم.
وی با بیان آنکه نظام چند لایه تامین اجتماعی پیش روی ما است که ذخایر قانونی محسوب می شود، تاکید کرد: اگر مجموعه برنامه ریزی ما اگر ذیل نظریه های رفاه، ساماندهی شوند می توانیم به شکل اثربخش تاثیربگذاریم.
ربیعی گفت: نسبت به مجموعه کشور، وزارت رفاه بودجه کمی ندارد و باید ذیل گفتمان رفاهی، بیرون کشیدن مردم از دامان فقر، پیشگیری از افتادن مردم ورطه فقر و توانمندسازی را پیگیری می کنیم.
به گفته وی توانمندسازی آخرین سیاست رفاهی است که باید از سوی مسوولان پیگیری شود.
وی تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوب در کنار هم قرار گرفتن حوزه کار و تامین اجتماعی در کنار یکدیگر است که کمک می کند که برای ایجاد رفاه به سمت ایجاد اشتغال برویم.
وی با اشاره به مفهوم توسعه گفت: توسعه ساختمان های آسمانخراش نیست بلکه توسعه، شادی و رهایی از فقر است و مفهوم توسعه با نظریه رفاه قابل تحقق است.
وی با اشاره به هزینه اشتغال در صنایع بالادستی، گفت: هزینه ایجاد شغل در صنعت پتروشیمی 12 میلیارد تومان برای هر شغل است، بنابراین باید نگاه خود را در توسعه تغییر دهیم.
وی افزود: استراتژی استفاده از فرصت های برابر همگانی می تواند انسداد اجتماعی را از بین ببرد باید از نظر ذهنی جامعه را به حدی برسانیم که آحاد جامعه فکر کنند می توانند به مناصب بالا دسترسی یابند و لازمه این موضوع ایجاد فرصت های اجتماعی برابر است.
وزیر کار یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در دولت یازدهم هدفگذاری کردیم مبارزه با فقر سلامت بود. بررسی ها نشان داد که 10میلیون بیمه شده در دولت یازدهم 90 درصد آنان حقوق زیر یک میلیون تومان داشتند.
به گفته ربیعی بحث بیمه ها در نظام سلامت در ذیل نظریه های رفاه قابل بحث است و بیمه ها به عنوان نمایندگان مردم وظیفه دارند که روند را ادامه دهند.
ربیعی بیان داشت: 80 درصد از منابع بخش درمان از طریق بیمه ای حاصل می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موفقیت IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    ارواح پدرت جک نگو حال خندیدن نداریم