قدس آنلاین – سبزوار :  رئیس اداره بهزیستی شهرستان سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون با ارائه شش میلیارد ریال تسهیلات برای ۸۵ نفر مددجوی تحت پوشش این اداره اشتغالزایی شده است.

اختصاص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار به بخش اشتغالزایی بهزیستی سبزوار

مرضیه کسرائی فر در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در با بیان اینکه 39 نفر از این مددجویان معلول، 29 نفر زن سرپرست خانوار و بقیه بهبودیافتگان اعتیاد هستند افزود : امسال 12 میلیارد ریال اعتبارات اشتغالزایی برای بهزیستی سبزوار تخصیص یافت و هم اینک پرونده 400 نفر از مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی تکمیل و به بانکهای مربوطه معرفی شده اند.

وی نداشتن ضامن، سختگیری برخی بانکها و نیز فقدان سرمایه برای آغاز کار مددجویان بهزیستی به ویژه معلولان را از جمله مشکلات دریافت این تسهیلات عنوان کرد و اظهار داشت : بانکها باید همکاری بیشتری با مددجویان بهزیستی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات مددجویان بهزیستی نیازمند کمک خیران در بخش اشتغالزایی است تصری کرد: سال گذشته 150 نفر از مددجویان بهزیستی سبزوار توانمند لذا از چرخه حمایتی خارج شدند.

کسرائی فر همچنین با اشاره به اهمیت مهارت در اشتغالزایی ادامه داد: امسال 90 نفر از مددجویان بهزیستی در شهر و روستاهای تندک و کلاته نوبهار سبزوار از آموزشهای خیاطی، آرایشگری و رایانه بهره مند شدند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار نیز همچنین با اشره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 60 نفر از معلولان این شهرستان نیز تحت پوشش بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی قرار گرفته اند اظهار داشت : هفت هزار نفر معلول و 590 نفر زن سرپرست خانوار و نیازمند تحت پوشش بهزیستی سبزوار هستند که در مجموع دو هزار نفر از آنان هم اینک بیکار بوده و یا شغل مناسب ندارند. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.