استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه در خراسان رضوی فعال هستند، گفت: این میزان معادل ۵ درصد آمار کشوری بوده است.

۵۰ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه در خراسان رضوی دخیل هستند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: یکی از اهداف بازیگران نقش‌آفرین در انتخابات هفتم اسفند ماه تبلیغ کاندیدای موردنظرشان است که دولت نیز به آن‌ها احترام می‌گذارد و نقش احزاب نیز در برگزاری انتخابات سالم و قانون‌مند و رعایت اخلاق رقابتی بی‌بدیل بوده و استانداری خراسان رضوی برنامه‌ریزی لازم را در جهت همکاری با احزاب داشته است و امیدواریم که ضمن توجه به اخلاق انتخاباتی و توجه به شعار همدلی و همزبانی مورد تأکید مقام معظم رهبری، بتوانیم فضایی سالم را در دو انتخابات پیش‌رو به وجود بیاوریم.

وی افزود: با توجه به طرح وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک یکی از شهرهای انتخاب شده برای برگزاری چنین انتخاباتی مشهد بوده و اگر به توافق نهایی رسید مقدمات برگزاری انتخاب الکترونیکی در مرکز استان خراسان رضوی فراهم می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 50 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه در خراسان رضوی فعال هستند، خاطرنشان کرد: این میزان معادل 5 درصد آمار کشوری بوده که اعضای آن شامل 10 هزار نفر عوامل اعضای اجرایی، 4 هزار نفر نمایندگان فرماندار، 24 هزار نفر نیروی آموزشی و 30 هزار نفر نیروی اجرایی و کارآمد بوده است.

رشیدیان تصریح کرد: خراسان رضوی با بیش از6 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت، 28 شهرستان، 2200 روستا، 73 شهر و 70 بخش 4هزار شعبه اخذ رأی در سطح استان دارد که از این تعداد 3 هزار 120 شعبه ثابت و 880 شعبه سیار بوده، ضمن اینکه تعداد 16 هزار صندوق اخذ رأی (8 هزار صندوق برای هر انتخابات) پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: در دوره قبل 377 نفر ثبت نام کردند که این تعداد 75 نفر در هیئت‌های اجرایی و نظارتی رد صلاحیت شدند و 54 نفر هم عدم احراز صلاحیت شدند و 20 نفر نیز انصرافی بودند  که در نهایت 228 نفر از آن‌ها به عنوان کاندیدا معرفی شدند و 18 نفرشان به عنوان نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به آمار 4 میلیون و 200 هزار نفر افراد واجد شرایط رأی دادن در استان، عنوان کرد: جمیع عوامل اجرایی به‌کارگیری شده در انتخاب هفتم اسفند ماه 42 هزار نفر بوده که با حواشی آن به 50 هزار نفر هم می‌رسد و در مجموع برای این دو انتخابات 13 حوزه اصلی و 129 حوزه فرعی پیش‌بینی شده که شامل 12 حوزه اصلی و 60 حوزه فرعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک حوزه اصلی و 69 حوزه فرعی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری بوده است.

رشیدیان گفت: خراسان رضوی 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی و 5 نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و در رابطه با افزایش تعداد کاندیداها در این دو مجلس تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای از سوی وزارت کشور ارسال نشده است.

وی افزود: از خرداد ماه امسال فعالیت ستاد انتخابات خراسان رضوی آغاز شد و تاکنون این ستاد 15 جلسه و 80م مصوبه در مشهد و 30 جلسه و 200 مصوبه در شهرستان‌های استان داشته است.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت به دبنال ایجاد فضایی اخلاقی و قانون‌مدار در انتخابات هفتم اسفند ماه بوده، بیان کرد: می‌خواهیم که با کمک تمامی دستگاه‌ها و جناح‌ها و قوه قضائیه بحث حقوق شهروندی را به صورت قانونی دنبال کنیم تا افکار عمومی به خوبی با اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق در جریان فضای انتخاباتی کشور، استان و شهرستان خود قرار بگیرند.

رشیدیان تصریح کرد: مردم اطلاعات دقیق انتخاباتی را از طریق مذاکر مذکور و مورد تأیید وزارت کشور دنبال کنند و به کسانی هم که به دنبال تخریب فضای انتخاباتی و کاندیداها هستند هشدار می‌دهیم که قوه قضائیه به طور جد پیگیر این موضوع بوده و با افراد متخلف به شدت برخود می‌کند، اینگونه افراد بزرگترین ضرر را به خودشان می‌زنند، زیرا موجب عدم اعتماد مردم می‌شوند و ملت ایران ثابت کرده‌اند که رأی‌شان به سمت افرادی بوده که صادقانه در میدان حاضر شده‌اند و این اشخاص با شیطنت برخی افراد نیز مظلوم واقع شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.