بخشدار ویژه جزیره خارگ استان بوشهر گفت: آتش سوزی مخازن شماره های ۴۴ و ۴۳ شرکت پایانه های نفتی ایران صبح شنبه بدون تلفات مهار شد.

آتش سوزی مخازن ۴۳ و۴۴ پایانه های نفتی خارگ مهار شد

به گزارش قدس آنلاین، عسکر زارعی در گفت وگو با ایرنا افزود: آتش سوزی براثر صاعقه ساعت هفت صبح امروز به وقوع پیوست.
وی با اشاره به اینکه این مخازن هرکدام یک میلیون بشکه نفت ظرفیت دارند یادآورشد: قسمت فوقانی مخازن یادشده خالی از نفت است که گازهای موجود به همراه نفت در آن با شدت زیاد از برخی قسمت های مخازن بالا می آید و در زمان رعد و برق دچار آتش سوزی می شود.
بخشدار ویژه جزیره خارگ اضافه کرد: درهفته گذشته( نهم آبانماه) نیز پنج مخزن مربوط به شرکت پایانه های نفتی ایران در این جزیره براثر صاعقه دچار آتش سوزی شد.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در همین رابطه گفته بود که آتش سوزی پنج مخزن با مجموع ظرفیت سه میلیون و٢٥٠ هزار بشکه نفت خام موجود درآنها درجزیره خارگ به طورهمزمان خاموش شد.
سید پیروز موسوی افزود: با مهار بموقع آتش سوزی ناشی از صاعقه در مخازن ذخیره سازی نفت خام جزیره خارگ، از هدر رفت 10 هزار میلیارد ریال سرمایه و ثروت ملی جلوگیری شد.
وی با بیان این که اطفای این حجم آتش سوزی از لحاظ تقسیم اکیپ ها و نیز مصرف فوم و آب در مدیریت بحران و استانداردهای آتش نشانی و API قابل توجه است، تصریح کرد: براساس بررسی های انجام شده، تاکنون عملیات اطفای حریق پنج مخزن به طور همزمان در دنیا انجام نشده است.
موسوی ادامه داد: هم اکنون دو مخزن از مخازن حادثه دیده تعمیر و در مدار عملیاتی قرار دارد و با تشکیل یک کمیته ویژه در این شرکت، مخازن دیگر نیز با سرعت عملیاتی وارد مدار می شوند تا اختلالی در ذخیره سازی و برنامه تولید نفت صورت نگیرد.
آتش سوزی مخازن ذخیره پایانه نفتی خارک ساعت هفت صبح روزشنبه هفته گذشته(٩ آبانماه) بر اثر برخورد صاعقه به محل خروج گاز همراه نفت روی سقف مخازن رخ داد که با تلاش کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران در کمتر از سه ساعت اطفا شد.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.