«ماکسیم توپیلین» وزیر کار و تامین اجتماعی روسیه در سفر به تهران یادداشت تفاهم گسترش همکاری ها در این حوزه را با «علی ربیعی» همتای ایرانی خود امضا خواهد کرد.

وزیران کار ایران و روسیه در تهران تفاهمنامه همکاری امضا می کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، براساس برنامه اعلام شده، قرار است توپیلین که فردا (دوشنبه) سفر خود را به ایران آغاز خواهد کرد، درباره گسترش روابط در حوزه های بازرگانی و خدمات کار نیز با همتای ایرانی خود مذاکره کند.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سفارت روسیه در تهران گزارش داده است امضای این یادادشت تفاهم که در چارچوب راهبرد توسعه روابط تهران و مسکو صورت می گیرد، پیش تر در مذاکرات لوان جاگاریان سفیر این کشور در تهران با محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر کار ایران نهایی شده است.
امضای این تفاهمنامه و مذاکرات وزیر کار روسیه در ایران همزمان با برنامه نشست دو روزه کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور انجام می گیرد که قرار است سه شنبه 19 آبان در مسکو آغاز شود.
ایران و روسیه با هدف ارتقای سطح همکاری های خود به ویژه اقتصادی برنامه ریزی گسترده ای را در حوزه های نفتی، صنعتی، مالی و بازرگانی در دستور کار قرار داده اند.
دو کشور قصد دارند با گسترش همکاری ها براساس الگوی اتکا به تامین متقابل نیازهای بازار یکدیگر، ارزش حجم مبادلات کنونی را از سالانه حدود دو میلیارد دلار در چند سال آینده به 10 میلیار دلار برسانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.