آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به این‌که «کار برای قرآن موجب پیشرفت و نورانیت فرد و جامعه می‌شود» گفت: جشنواره‌های قرآنی می‌تواند راه نفوذ دشمن در جوانان را مسدود کند.

جشنواره‌های قرآنی راه نفوذ فرهنگی دشمن را مسدود می‌کند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، آیت‌الله احمد عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و رئیس ستاد برگزاری سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت، شعاعی معاون قرآن و عترت دانشگاه و دبیر جشنواره و دیگر مسئولین برگزاری سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کردند.

در این دیدار آیت‌الله مکارم‌شیرازی ضمن بیان اهمیت و جایگاه برگزاری اینگونه جشنواره‌ها اظهار کرد: هرقدر در جامعه کار قرآنی انجام گیرد و برای آن سرمایه گذاری شود، باز هم می‌طلبد تا در این زمینه فعالیت کرد، کار برای قرآن موجب پیشرفت و نورانیت فرد و جامعه می‌شود.

وی افزود: سرمایه اصلی ما قرآن است، اصول، فروع و احکام ما ریشه در قرآن دارد، دامنه قرآن آنقدر وسیع است که نقطه پایانی ندارد، بنابراین هرقدر در آن تفکر و تعقل شود، باز هم جای تحقیق و تأمل دارد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «قرآن خود برای انجام این فعالیت‌ها یاری می‌رساند» خاطرنشان کرد: آن زمان که بنده تفسیر نمونه را آغاز کردم، پس از مدتی به مهاباد تبعید شدم اما با این وجود کار برای قرآن تعطیل نشد و هر چند روز، دو نفر به مهاباد می‌آمدند تا این تفسیر را با تلاش یکدیگر به سرانجام برسانیم. همانجا در تبعید کار با پیشرفت بسیار خوبی همراه بود و این قطعاً یاری قرآن به ما بود.

وی با تأکید بر انجام فعالیت‌هایی همچون برگزاری جشنواره‌های این چنین در میان جوانان گفت: در شرایط فعلی ابزار دشمنان بسیار زیاد شده است، در هیچ زمانی دشمنان اسلام اینقدر مجهز به ابزار ضد اسلامی همچون رسانه، کتاب، فیلم و ... نبودند، در چنین شرایطی راه برای انحراف جوانان باز است و وجود اینگونه برنامه‌هاست که می‌تواند مانعی برای اهداف شوم دشمنان ایران و اسلام باشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی برگزاری این جشنواره را برای مسئولین آن خیر یوم المعاد دانست و اظهار کرد: برگزاری این برنامه‌ها خوب است اما ما نباید تنها به حفظ و قرائت قرآن بسنده کنیم، باید توجه داشته باشیم که در قرآن باید به چهار چیز عمل کرد، اول آشنایی با قرآن از طریق تلاوت، دوم، حفظ قرآن کریم، سوم، توجه به معانی ناب آن و چهارم عمل و نشر قرآن کریم.

وی در توصیه‌ای خطاب به شرکت کنندگان در این جشنواره، گفت: مبادا در مرحله اول و دوم بمانید و پیشرفتی نکنید، با سعی و تلاش و یاری گرفتن از خداوند و قرآن و اهل بیت (ع) پس از تلاوت و حفظ قرآن کریم، معانی ناب آن را نیز فراگیرید و در مرحله بعد به آن عمل کنید و در آخر نیز آن را در میان جوانان و افراد جامعه انتقال و نشر دهید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.