قدس آنلاین - ایلام: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زوار اربعین حسینی، فعالیت مرزبانی ایلام ۲۴ ساعته می شود.

فعالیت مرزبانی ایلام در ایام اربعین ۲۴ ساعته می شود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سرتیپ پاسدار قاسم رضایی در ششمين نشست مرزي مشترك مرزي ايران و عراق در شهر مهران با بیان اینکه هماهنگي مرزباني ايران و عراق در ايجاد و ارائه تسهيلات به زائران و تامين امنيت اجتماع اربعين حسيني ضروری است، اظهارداشت: در سال جاري جلسات مختلفي در سطح كشوري و منطقه اي با مرزبان طرف مقابل برگزار شد كه اين تعاملات در راستاي هرچه باشكوه تر برگزار شدن كنگره عظيم حسيني است.

وی با اشاره به اینکه در اين نشست مصوبات و توافقات خوبي در راستاي ايجاد تسهيلات عبور و مرور هموطنان جهت شركت در اجتماع و راهپيمايي عظيم اربعين اباعبدالله الحسين(ع) انجام شد، افزود: مرزباني ايران و عراق در راستاي تامين امنيت اجتماع اربعين حسيني از آمادگي کامل برخوردار است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه استانداري ايلام در ايجاد بسترهاي زيربنايي براي  تردد آسان و راحت زوار از پايانه مرزي مهران اقدامات و حمايت هاي مناسبی داشته است، خاطرنشان ساخت: مرزباني نیز در كنار ارائه خدمات تمامي دستگاه هاي اجرايي استان، با افزايش گيت هاي خروج، 24ساعته كردن ساعات كاري، استفاده از كاركنان زن در ارائه خدمات به بانوان و هماهنگي در اجراي ماموريت هاي مشترك با يگانهاي امدادي و هلال احمر آماده خدمات رساني به زائران است.

سرتیپ پاسدار قاسم رضایی به لزوم داشتن گذرنامه و اخذ ویزا برای عبور از مرز اشاره کرد و بیان داشت: اوج خروج از مرزها 10روز ايام اربعين مي باشد و از تمامي زائران انتظار مي رود جهت عبور آسان و ازدحام كمتر، سفر خود را با مديريت زمان برنامه ريزي كنند.

وی با تأکید بر هماهنگی در اعزام يگانهاي امدادي و هلال احمر جهت امداد رساني احتمالي به آنسوي مرز، یادآور شد: با هماهنگي هايي كه با مرزبان طرف مقابل انجام گرديد مقرر شد از سوي مرزباني دو كشور تعدادي از  افسران ارشد در حوزه مرزباني هنگ هاي منطقه اي انتخاب شوند تا هماهنگی لازم در موارد ضروری انجام گیرد.

فرمانده مرزباني عراق نیز در این نشست با تأکید بر همکاری های دوجانبه گفت: توافقات خوبي در اين نشست اتخاذ شد و مقرر شد فرماندهان مناطق مرزي مشترك در جهت ارائه خدمات مرزي به زوار همكاري كنند.

سپهبد حامد عبدالله ابراهيم با بیان اینکه تمامي زائران اباعبدالله الحسين (ع) بایستی در سفر به كشور عراق ويزا و پاسپورت همراه داشته باشند، اظهارداشت: پيش بيني مي كنيم در اين ايام روزانه بيش از 100 هزار زائر از مبادي مرزها به كشور عراق سفر كنند و آمادگي داريم كه امنيت تمامي زائران را در مسير و استانهاي اطراف تامين كنيم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.