دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز شنبه حملات مرگبار تروریستی در پاریس را وحشتناک و بیمارگونه توصیف کرد و گفت تهدیدات داعش در حال تحول است، اما به 'قاتلان بی رحم و بی عاطفه ' اجازه نخواهیم داد که به اهدافشان برسند.

کامرون: تهدیدات داعش در حال تحول/ انگلیس در معرض تهدید است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، دیوید کامرون پس از نشست اضطراری کابینه انگلیس موسوم به 'کبرا ' در سخنانی در داونینگ استریت ( ساختمان نخست وزیری) ضمن اعلام همبستگی مجدد با دولت و مردم فرانسه به دنبال وقایع تروریستی پاریس گفت: 'قاتلان بی رحم و بی عاطفه که عاملان این حملات هستند خواهان نابودی ارزش هایی هستند که ما برای آنها ایستاده ایم و این ارزش ها شامل صلح، بردباری و آزادی است . اما ما به آنها اجازه این کار را نخواهیم داد.'
نخست وزیر انگلیس افزود: ما به تلاش ( مشترک) خود برای از بین بردن ' ایدئولوژی مسموم و افراط گرایانه' این افراد خواهیم افزود.
کامرون با اشاره به برگزاری نشست کبرا و حفظ هشدار تروریستی در انگلیس در سطح 'شدید' به رغم حملات پاریس، افزود: ما نشستی را برای بازنگری در تدابیر امنیتی برگزار کردیم. نیروهای امنیتی و پلیس به طور مستمر به تلاش های خود برای تامین امنیت ادامه می دهند.
'شدید' دومین سطح از تهدیدات تروریستی در انگلیس است و معنای آن است که احتمال زیادی برای وقوع حمله تروریستی در این کشور وجود دارد.
نخست وزیر انگلیس همچنین گفت: اما با توجه به اینکه تهدیدات گروه تروریستی داعش در حال 'تحول' است، لازم است که در طرح های امنیتی خود با توجه به حملات خون بار پاریس بازبینی و تجدیدنظر کنیم.
وی بابیان اینکه حملات جمعه شب گذشته در پاریس حاوی 'درس های مناسب'، برای انگلیس است، گفت: 'این روشن است که تهدیدات داعش در حال تحول است. حملات پاریس نشان داد که سطح جدیدی از برنامه ریزی، هماهنگی و انگیز بیشتر برای حملات کشتار دست جمعی در میان آنها بوجود آمده است.
کامرون افزود: ما باید این مطلب را بدانیم که هرچقدر که قوی و هر چقدر آماده باشیم، با همین تهدید ها روبرو هستیم و بایستی مردم را به حفظ هشیاری شان تشویق کنیم و هر اقدامی برای حمایت از نیروهای پلیس و اطلاعات خود به کار خواهیم بست تا همه منابع و توانمندی هایی که لازم دارند، داشته باشند.
وی گفت: حملات پاریس که حملاتی وحشتناک و بیمارگونه بودند، بدترین اقدامات خشونت آمیز در فرانسه از بعد از جنگ جهانی دوم و بدترین حملات تروریستی در اروپا در یک دهه گذشته بشمار می آید.
کامرون افزود: امروز مردم انگلیس و فرانسه همان طور که در طول تاریخ مشترکمان نشان داده ایم ، در کنار هم دیگر برای مقابله با هرگونه اعمال شیطانی ایستاده اند.
نخست وزیر انگلیس در همین حال بابیان اینکه تمامی ابعاد حملات تروریستی در پاریس هنوز کاملا روشن نشده است افزود: باید برای احتمال حضور اتباع انگلیس در بین قربانیان حملات پاریس آماده باشیم.
کامرون همچنین گفت: 'من امروز عصر (شنبه ) با اولاند رییس جمهور فرانسه دیدار خواهم کرد و خواهم گفت که هر چه توان داریم برای کمک به فرانسه انجام خواهیم داد. خواهم گفت که ارزش های شما ارزش های ما است و درد و رنج شما درد و رنج ما است و جنگ شما جنگ ما است و در کنار یکدیگر این تروریست ها را شکست خواهیم داد.'
نشست اضطراری کابینه انگلیس موسوم به 'کبرا ' صبح روز شنبه به ریاست دیوید کامرون نخست وزیر و مقامات ارشد دولتی و امنیتی این کشور به منظور بررسی حملات تروریستی در پاریس برگزار شد.
تاکنون گزارشی در مورد جزییات مذاکرات و تصمیمات نشست کبرا کابینه انگلیس که احتمالا دربرگیرنده بررسی و بازبینی تدابیر امنیتی در این کشور خواهد بود، منتشر نشده است.
بر پایه گزارش منابع فرانسوی در حملات دیشب تروریستی در پاریس دست کم 128 نفر کشته و 180 نفر مجروح شدند. حال 99 تن از مجروحان بشدت وخیم گزارش شده است.
پیشتر منابع انگلیسی شمار قربانیان این حوادث را بش از 150 نفر برآورد کرده بودند.
براساس این گزارش ها، دست کم شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در پاریس انجام شده است و این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است که عملیات انتحاری در خاک این کشور انجام می شود.
منابع انگلیسی روز شنبه گزارش دادندکه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی انگلیس به دنبال کشته شدن جلاد داعش در سوریه و وقایع مرگبار تروریستی در پاریس به حالت آماده باش درآمده اند .
در همین حال براساس گزارش های منتشر شده یکی از ترمینال های فرودگاه 'گاتویک' که در 40 کیلومتری جنوب لندن قرار دارد به دلایل امنیتی تخلیه شده است.
این گزارش ها حاکی از آن است که این تخلیه احتیاطی و به دلایل امنیتی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.