مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پیام اربعین حسینی برای دنیا،کیان اسلام را تقویت می‌کند، گفت: در این مراسم جمعیت و مرامی است که در تمام دنیا مثال ندارد و در تمام طول تاریخ هم این جمعیت نبوده است.

 مراسم باشکوه اربعین حسینی کیان اسلام را تقویت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت امنای موکب حضرت معصومه (س) با بیان اینکه خدمت به تشکیلات سیدالشهدا (ع) افتخاری برای هرکسی در هرمرحله‌ای که از علم و تقوا و سن و سالی است، اظهارداشت: اربعین امام حسین (ع) گنجی است که هرسال بیشتر کشف می‌شود و باید قدر این گنجینه را دانست.

مرجع تقلید شیعیان افزود: همایش عظیم پیاده روی اربعین موضوعی است که به تمام دنیا خبررسانی می‌شود که در آن جمعیتی به نام اهل بیت (ع) مسیری را طی می‌کنند و امواج وسیع تری پیدا می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه پیام اربعین حسینی  برای دنیا،کیان شیعه را تقویت می‌کند، خاطرنشان کرد: با اربعین حسینی خون تازه‌ای در رگ‌ها جاری می‌شود، در این مراسم جمعیت و مرامی است که در تمام دنیا مثال ندارد و در تمام طول تاریخ هم این جمعیت نبوده است.

وی با بیان اینکه واقعه اربعین از نظر زمان و مکان برنامه‌ای منحصر به فرد است که باید از آن بهره برداری‌های مختلف صورت بگیرد، تصریح کرد: بهره برداری از این مراسم نباید تنها محدود به این باشد که ثواب ببریم.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در مراسم اربعین باید در کنار زیارت کار فرهنگی قابل توجهی صورت بگیرد و مردم هم نظمی در این مراسم پیدا کنند اگر این جمعیت نظم داده نشود مشکل ساز می‌شود.

مرجع تقلید شیعیا م با بیان اینکه تراکم نباید اسباب خطر شود، افزود: خانم‌ها نمی‌توانند در آن روز حضور داشته باشند و بهتر است در زمان‌های قبل یا بعد از اربعین به زیارت مشرف شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید براینکه دشمنان امسال می‌خواهند در مقابل حادثه منا، حادثه تلخی نیز در مراسم اربعین رقم بزنند، ادامه داد: آن‌هامی‌خواهند با این خیل جمعیت کاری بکنند و یا خطراتی از ناحیه دشمنان در راستای اقدامات و کارهای تخریبی انجام شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مثبتی که همه باید رعایت کنند این است که در مراسم اربعین حسینی مسائل تبلیغاتی خصوصی انجام نشود و احزاب و گروه‌های مختلف بگذارند این مراسم برای همه باشد چرا که این تبلیغات خصوصی ممکن است سبب درگیری شود که اثرات منفی دارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه همه باید با «شعار یاحسین» کارهای خود را دنبال کنند، اظهارداشت: این توفیقی است که خداوند نصیب شما کرده و باید شکر آن را انجام دهید و قدردان آن باشید.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.