۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 322918

قدس آنلاین:معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین اظهار داشت: پس از حدود ۱۱ ماه از تعطیلی کارخانه قند ورامین که از آن به‌عنوان هویت اقتصادی ورامین یاد می‌شود مشکل کمبود شکر خام این کارخانه بر طرف شد.

صدور مجوز برای ورود 86 هزار تن شکر

به گزارش قدس آنلاین از وارمین،تاجیک گفت: تعطیلی کارخانه قند موجب بیکاری بیش از 400 نفر کارگر شد که برخی از این افراد در آستانه بازنشستگی قرار داشتند که از همین رو فرمانداری ورامین در نخستین اقدام ویژه برای حل مشکل سابقه بیمه و تسریع در بازنشستگی این کارگران رایزنی‌هایی انجام داد.
وی افزود: تاکنون 70 کارگر بازنشسته شدند و طی روزهای آینده نیز مراحل بازنشستگی بیش از 60 کارگر انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به کمبود شکر به‌عنوان علت اصلی تعطیلی کارخانه، واردات شکر انجام شدکه خوشبختانه مجوز ورود 86 هزار تن شکر برای کارخانه قند ورامین صادر شده است.وی اظهارامیدواری کردکه واردات شکربه این کارخانه استمرارداشته باشد.
لازم به ذکراست تصفیه خانه قند ورامین به‌عنوان قدیمی‌ترین کارخانه قند خاورمیانه در سال 1312 توسط نیکلای مارکف، معمار روسی طراحی و توسط مهندسان چکسلواکی تجهیز شد و کار ساخت این کارخانه در سال 1313 پایان یافت و تولید قند را آغاز کرد.
ساختمان تصفیه‌خانه قند ورامین در هفتم مهرماه سال 81 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و بیش از 400 کارگر در این شرکت در حال کار هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.