ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، عملیات ائتلاف عربی علیه یمن در غرب استان «تعز» را ناکام گذاشتند و ائتلاف عربی تلفات سنگینی متحمل شد.

شدیدترین درگیری‌ها در «تعـز»؛ ائتلاف سعودی در غرب تعز زمین‌گیر شد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به آن، امروز دوشنبه، موفق شدند تلاش ائتلاف عربی-سعودی علیه یمن را که قصد داشت از چهار محور وارد «الوزاعیه» در استان تعز شوند، شکست دهد.

الوازعیه، ناحیه‌ای از مناطق غرب استان تعز است که در سرشماری سال 2004 نزدیک به 30 هزار نفر جمعیت داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، ائتلاف عربی به رهبری عربستان در این عملیات ناموفق، متحمل شکست‌های بسیاری شده است.

بنا بر گزارش مذکور، این حملات ائتلاف عربی با پوشش هوایی گسترده جنگنده‌ها انجام گرفت به نحوی که جنگنده‌های مذکور مناطق مختلفی از استان تعز را بشدت بمباران کردند.

در این حملات 12 تن از جمله چند زن و کودک که بیشتر آنها از یک خانواده به نام «آل ابراهیم» بودند، کشته شدند.

شدیدترین درگیری‌ها در الوازعیه در غرب تعز

همچنین یک مسئول محلی به خبرگزاری «خبر» یمن گفت که درگیری‌های جاری در الوازعیه میان ارتش و کمیته‌های مردمی با افراد مسلح وابسته به عربستان در محلات «الاحیوق» و «الحیمه» در الوازعیه شدیدترین نوع درگیری‌ها در این منطقه است.

طبق گفته این مسئول محلی، این درگیری‌ها تا این لحظه (تنظیم خبر/ 15:30 به وقت محلی) در منطقه المنصوره از توابع الوازعیه ادامه داشته و شماری از دو طرف کشته و زخمی شده‌اند.

خبر آغاز عملیات جدید ائتلاف عربستان علیه تعز

در هیمن راستا، سرتیپ «احمد سیف الیافعی» فرمانده منطقه نظامی چهارم در یمن امروز (دوشنبه) از آغاز عملیات جدید ائتلاف عربستان علیه شهر «تعز» در جنوب غربی یمن خبر داد.

ائتلاف عربستان سعودی که در روزهای اخیر، شکست‌های متوالی از ارتش یمن و انصارالله و کمیته‌های مردمی دریافت کرده بود، قصد دارد با پشتیبانی شدید هوایی، تعز را اشغال کند.

الیافعی تلاش برای اشغال تعز را «آزادی» نامید و به شبکه خبری «اسکای نیوز» گفت: هدف از عملیاتی که ظهر امروز دوشنبه آغاز شده، شکست محاصره تعز و آزادی کامل آن و فراهم کردن مقدمات راه به سوی صنعاء است.

الان نزدیک به دو ماه است که ائتلاف عربستان تلاش می‌کند استان‌های مأرب در شرق صنعاء و تعز در جنوب صنعاء را اشغال سپس عملیات حرکت به سوی پایتخت را آغاز کند اما در هر دو استان با تلفات سنگین مجبور به عقب‌نشینی شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.