مصطفی افضلی‌فرد گفت: احمد توکلی نماینده مردم تهران در تشریح وضعیت پروژه پردیس بان و صاحبان آن عنوان کرد که این افراد از عناوین حکومتی و نام مسئولین دولتی سوءاستفاده می‌کنند و موجبات وارد آوردن ضرر و زیان را به مردم فراهم کرده و حقوق مردم را ضایع می‌کنند.

صاحبان پردیسبان از عناوین حکومتی و نام مسئولین دولتی سوءاستفاده می‌کنند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه کمیسیون اصل 90 به منظور شکایت سهامداران پروژه پردیس‌بان گفت:‌ در این جلسه که با حضور نمایندگان مجلس و شکات برگزار شد احمد توکلی نماینده مردم تهران در تشریح وضعیت پروژه پردیس بان و صاحبان آن عنوان کرد که این افراد از عناوین حکومتی و نام مسئولین دولتی سوءاستفاده می‌کنند و موجبات وارد آوردن ضرر و زیان را به مردم فراهم می‌کنند و حقوق مردم را ضایع می‌کنند.

وی افزود: نماینده شاکیان در این جلسه گفتند که قوه قضائیه شکایت شاکیان پروژه پردیس بان را نمی‌پذیرد و دفتر قضایی در تهران می‌گوید به دلیل اینکه محل اجرای پروژه در مشهد است و دستگاه قضایی مشهد نیز عنوان می‌کند به دلیل اینکه محل سکونت شما در هر جا که هست در آنجا باید موضوع را پیگیری کنیم و محل وقوع جرم نیز تهران و استان قزوین است از رسیدگی به پرونده سر باز می‌زند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: صاحبان پروژه پردیس بان از نام کمیسیون اصل 90 در سایت خود سوءاستفاده کردند که اقدام آنها این حق را برای کمیسیون محفوظ می‌دارد که موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کند.

افضلی فرد خاطرنشان کرد: این اشکال و ایراد به سازمان صدا و سیما وارد است که متأسفانه پیش از اینکه پروژه پردیس بان مستندات و مجوزهای قانونی را اخذ کند رپورتاژهای تبلیغاتی آن را پخش می‌کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در پروژه پردیس بان سرمایه‌گذاری کرده و سهامدار شدند از طبقات متوسط و ضعیف جامعه بودند که از طریق رپورتاژهای تبلیغاتی سازمان صدا و سیما به پروژه پردیس بان اطمینان کردند و در این پروژه سرمایه‌گذاری کردند و این یکی از ضعف‌هایی است که متوجه سازمان صدا و سیما است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: از حدود بهمن ماه سال 92 مستنداتی دال بر این مسئله وجود داشت که صاحبان پروژه پردیس بان از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کند و بدون اینکه برگ سهام را در اختیار سهامداران قرار دهند مبالغ به حساب افرادی واریز می‌شود که در شرکت مسئولیت حقوقی ندارند که پیگیری‌هایی در این باره انجام شده است.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم قوه قضائیه نسبت به پذیرش شکایت شاکیان شرکت پردیس بان اقدام کند و دیگر اینکه در خصوص مسئولین این شرکت در استان‌های قزوین و خراسان نسبت به پیگیری دقیق حقوق و مطالبات مردم و سهام‌گزاران این شرکت اقدام کند.

وی افزود: بنا بر این شد تا کمیسیون اصل 90 به صورت میدانی به موضوع شرکت پردیس بان ورود کند و هیأتی از کمیسیون در استان‌های خراسان رضوی و قزوین حضور پیدا کرده و از نزدیک مشکلات مربوط به این پروژه را بررسی کنند و اقدامات لازم را در جهت احقاق حقوق مردم و بررسی عملکرد مسئولان دستگاه‌های اجرایی و قضایی و بررسی طرز کار آنها صورت دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: طبق قانون دستگاه‌های اجرایی باید در ارتباط با پروژه پردیس بان به کمیسیون اصل 90 پاسخگو باشند و در مکاتباتی که با دستگاه قضایی نیز انجام خواهد شد باید قوه قضائیه پاسخگو باشد که چرا نسبت به پذیرش شکایت شاکیان پردیس بان اقدام نکرده است.

افضلی‌فرد در پایان گفت:‌ باید با افرادی که در هر سمت و مقام از عناوین نظام و حکومتی و یا کمیسیون اصل 90 سوءاستفاده می‌کنند برای پیش بردن امور خود برخورد لازم صورت گیرد تا فرد یا افرادی در آینده به خود اجازه ندهند که برای اقدامات خلاف قانون خود محملی درست کنند و از ناآگاهی بخشی از مردم در این خصوص برای تضییع حقوق آنها سوءاستفاده کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع.شریفی IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    1 0
    درود به پیگیری و وظیفه شناسی شما نشریه محترم... زندگی های سوخته,سرمایه ها و سلامتی های از دست رفته و افسوسی که هر روز برایمان عمیق تر میشود... تنها دلخوشی مان شمشیر قهار عدالت است تا تاوان لحظه لحظه ذوب شدن مارا بستاند...
  • محسن IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    3 1
    دستتون درد نکنه به خاطر خدا پیگیر باشیدو وظیفه رسانه ایتون را انجام بدید، سرمایه زندگی خیلیها را در روز روشن بردند قوه قضاییه هم که کلا بیخیال شده انگار!!!نه به اون اولش که سزیعا پلمپ میکرد و میبست نه هم به حالا که نه شکایتها را اعلام وصول میکنه نه پاسخگوی کسی است!