فاطمه معتمدی: قدس ویژه خراسان - امام جمعه مشهد با اشاره به تفاوت نظام جمهوری اسلامی با دیگر نظام‌های مدیریتی کشورهای دنیا اظهار داشت: ...

۲۳ میلیون بسیجی پای انقلاب  و  رهبری ایستاده‌اند

صرف نظر از اینکه در حاشیه مدیریت‌ها، قدرت‌ها و قدرت یابی‌ها، تامین منابع و مطامع شخصی در سایر نظام‌های حکومتی دنیا وجود دارد، اما ظاهر این نظام‌های اجرایی، همزیستی جامعه است، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی افزون بر این مدیریت، همزیستی در زندگانی اجتماعی مردم از یک جریان قدسی نیز برخوردار است که او را با سایر نظام‌های حکومتی دنیا متفاوت می‌کند.

  گرایش دینی

آیت‌ا...علم‌الهدی در همایش «بصیرت افزایی و روشنگری در پروژه نفوذ»، افزود: در سایر نظام‌های حکومتی دنیا مردم چه از سر تمایل و گرایش سیاسی و چه از این نظر که بیشتر جامعه آن نظام را پذیرفتند، خود را ملزم به نظام حکومتی کشور می‌دانند، اما در جمهوری اسلامی ایران مسأله تبعیت و اطاعت از نظام به عنوان یک امر الزامی و یا گرایش سیاسی نیست، بلکه این تبعیت مبتنی بر یک عبادت الهی و یک فضیلت است.

وی اضافه کرد: گرایش مردم به نظام جمهوری اسلامی سیاسی و به منظور ضرورت مدیریت اجتماعی نیست، بلکه گرایش دینی است و از سر عشق و ارادت به دین، اسلام و قرآن است، بنابراین هر انسانی که متدین‌تر و در عمل به تکلیف شرعی و دینی وابسته‌تر باشد گرایش او نیز به نظام بیشتر، قوی‌تر و نیرومندتر است. البته این به استثنای افرادی است که در بصیرت دینی از یک ضعف و ناتوانی درک برخوردارند.

خطیب جمعه مشهد در جمع شماری از اعضای بسیج کارمندان ادامه داد: بنابراین هر اندازه گرایش دینی افراد از جمله زن و مرد بالاتر باشد، به همان میزان نیز گرایش و اقبال آنان به نظام قوی‌تر و بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمایل به نظام گرایشی مسؤولانه و در راستای انجام تکلیف دینی است، تصریح کرد: مردم به عنوان وظیفه شرعی عمل به وظایف اجتماعی خود را در برابر نظام و حکومت انجام می‌دهند.

  دو ویژگی منجر به ایجاد بسیج

آیت‌ا...علم‌الهدی خاطر نشان کرد: امام راحل با این بینش که باید جریان اجرای احکام دین به وسیله مردم با راهنمایی و رهنمود مقام فقاهت و مرجعیت فقهی و دینی تأمین شود، درصدد برآمدند، اجرای مسؤولیت دینی درراستای تکلیف شرعی مردم نسبت به این نظام و جامعه را در قالب خاص اجتماعی سازماندهی دهند.

وی با بیان اینکه این سازماندهی به عنوان بسیج مشخص شد، گفت: بسیج نهاد مقدس و سازماندهی گسترده اجتماعی است که امام راحل(ره) با تکیه بر دو ویژگی فقهی و معنوی این نهاد را ایجاد کرد.

  23 میلیون بسیجی

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگر افزود: در ابتدا امام راحل(ره) فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی را صادر کرد و اکنون بر اساس آخرین  آمار سازمان بسیج، در کشور 23 میلیون و 800 هزار بسیجی در اقشار و تخصص‌های گوناگون وجود دارد که پای نظام، اصول انقلاب و رهبری ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیج افسانه و خیال نیست، بلکه آرمان حقیقت یافته ای است که مانند آن در دنیا وجود ندارد، گفت: هیچ کشوری دارای این شمار نیرو نیست.

وی در بخش دیگری یادآور شد: قدرت نظام جمهوری اسلامی برخلاف دیگر حکومت‌های دنیا تنها به امکانات اقتصادی، تجهیز نظامی، رشد و توسعه علم و فناوری نیست، بلکه متکی به مردمداری نظام است.

  دشمن در پی از بین بردن ارتباط مردم با نظام

امام جمعه مشهد اذعان داشت:مردمی بودن،نظام را در برابر همه توطئه‌ها شکست‌ناپذیر کرده و دشمن با شناخت از این مسأله و واقعیت به دنبال از بین بردن ارتباط مردم با نظام است، به همین منظور هرگاه سخن یا تحلیلی که تقویت نظام را به دنبال دارد، مطرح می‌شود، جریان‌های فعال دشمن به کار می‌افتد تا آن سخن را تخریب و گوینده آن را تخطئه کنند.

آیت‌ا...علم الهدی با بیان اینکه دشمن درصدد از بین بردن ارتباط دینی مردم با نظام است، گفت: دشمن از طریق نفوذ فرهنگی در پی از بین بردن ارتباط مردم با نظام است و در نفوذ سیاسی در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر به دنبال شناسایی افرادی است که بتواند مطامع خود را از طریق آنان دنبال کند. بنابراین باید با شناخت و داشتن بصیرت مانع نفوذ دشمن شد.

  راه مسدود جاسوسان

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که نفوذ فرهنگی دشمن از نفوذ اقتصادی و سیاسی خطرناک‌تر است، تصریح کرد: در میان مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز که دشمن می‌تواند نفوذ کند؛ انتخابات است البته ذکر این نکته لازم است که با توجه به رشد آگاهی و بصیرت مردم و کانال‌های نظارتی موجود و دقت‌هایی که لحاظ می‌شود، جاسوسان دشمن نمی‌توانند از طریق انتخابات به مجلس راه یابند، بلکه نفوذ دشمن در این بخش جلبی است.

  افراد زاویه دار با رهبری؛ نیروهای قابل نفوذ دشمن

وی ادامه داد: به عبارت دیگر پس از انتخابات و استقرار، افراد دشمن به دنبال سربازگیری، استخدام و جذب افراد زمینه‌دار برای همسو کردن با خود است. بنابراین کسانی که با رهبری و ولایت فقیه زاویه دارند، نیروهای قابل نفوذ دشمن در این بخش هستند.

وی با بیان اینکه بسیجیان باید مراقب باشند تا افراد زاویه دار با رهبری به مجلس راه نیابند، گفت: نه تنها نباید به این افراد رأی  داده شود، بلکه  با آگاه سازی و روشنگری باید مانع رأی دادن دیگران نیز شد.

خطیب جمعه مشهد با تأکید بر اینکه بسیج یک ارگان نظامی نیست، بلکه کار نظامی نیز انجام می‌دهد، افزود: بسیج نیروی آماده مردمی سازماندهی شده برای حفاظت از اصول انقلاب، دین و راه امام(ره) و رهبری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.