مدیر اجرایی مرکز پایش آلودگی هوای شهرداری مشهد گفت: شمار روزهای با هوای پاک در این کلانشهر از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

شمار روزهای پاک در مشهد افزایش یافت

 به گزارش قدس آنلاین رضا اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون مشهد 30 روز هوای پاک را تجربه کرده که این تعداد در مدت مشابه پارسال 24 روز بوده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال 19 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس در مشهد ثبت شده و تعداد روزهای ناسالم برای همه گروه ها صفر بوده است.
وی گفت: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال 33 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و دو روز هوای ناسالم برای تمام گروه ها در این کلانشهر ثبت شده است.
اسماعیلی افزود: از ابتدای امسال مردم مشهد 204 روز هوای سالم تجربه کرده اند در حالی که این تعداد در مدت مشابه پارسال 194 روز بوده است.
وی ادامه داد: وضعیت مطلوب هوا عوامل متعددی دارد و نمی توان دلیل قاطعی برای آن اعلام کرد اما بهبود شرایط و کیفیت هوا و استفاده از سوخت دارای کیفیت مطلوب از عوامل مهمی است که در این زمینه تاثیر گذار بوده است.
بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی شاخص کیفیت هوای صبح امروز مشهد 60 پی.اس.آی و در شرایط سالم قرار دارد.
شاخص کلی هوا تا عدد 50 نشانگر کیفیت هوای پاک، بین اعداد 50 تا 100 سالم و بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.