قدس آنلاین - ایلام: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در آستانه اربعین حسینی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام برگزار شد.

مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در ایلام برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور در حاشیه برگزاری مراسم مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) با بیان اینکه این مراسم معنوی با حضور اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و بسیج جامعه زنان ایلام برگزار شد، اظهارداشت: این مراسم با استقبال گسترده‌ای از سوی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و جامعه بسیج بانوان این استان مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این برنامه تبیین شخصیت و سیره حضرت زینب(س) است، افزود: قرائت زیارت عاشورا، اجرای خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) توسط خواهران و برگزاری محفل انس با قرآن کریم از برنامه‌های این مراسم است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خطبه حضرت زینب(س) را تبلور بصیرت و آگاهی از واقعه و حادثه عاشور دانست و بیان داشت: این مراسم به ‌منظور بیان ایثار و شهادت و از خودگذشتگی و قرائت خطبه حضرت زینب(س)  که نقش مهمی در زنده ماندن حماسه عاشورا داشته، برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور با بیان اینکه حضرت زینب(س) و حضرت امام زین‌العابدین(ع) در حادثه عاشورا حضور داشتند و بعد از قیام عاشورا نقش پیام‌رسانی و انتقال فلسفه قیام و حادثه عاشورا را بیان کردند و جنایات یزید را آشکار کردند و اگر حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) نبودند، در کربلا همه‌چیز فراموش می‌شد، خاطرنشان ساخت: حضرت زینب( س)در تمام صحنه‌ها  همانند کوهی استوار در تمام عرصه‌ها، مقاومت کرد تا رسالتی را که برعهده‌گرفته با شایستگی انجام دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.