قدس آنلاین – رها واعظی: هر چند گوگل پیش از این ورود خود را به دنیای ساخت خودروها منتفی اعلام کرده بود، اما ظاهرا پروژه ی خودروی خود راننده ی این کمپانی، احتمالات را تغییر داده است.

رقابت برای خودروهای هوشمند خود راننده، شدید تر می شود

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، پیش از این ها گوگل اعلام کرده بود که قصد ندارد که به دنیای خودروسازی ورود پیدا کند، اما پروژه ی ساخت و توسعه ی خودروی هوشمند و خود راننده ی این کمپانی، باعث ایجاد تغییر در برنامه های گوگل شده است.

در حال حاضر، Robert Rose، مدیر سابق بخش مهندسی خلبانی اتوماتیک تسلا، برای کار به گوگل پیوسته است.

وی، پیش از پیوستن به تسلا نیز، به عنوان مهندس نرم افزار برای SpaceX کار می کرده است. شرکت SpaceX از جمله شرکت هایی است که خدماتی از جمله فرمان هدایت پروازی خودکار و خلبانی خودکار را توسعه داده و ارائه کرده است.

هر چند هنوز همکاری Robert Rose برای تولید خودروی هوشمند خود راننده با گوگل تایید نشده است، اما مشاهدات غیر رسمی و پروفایل های مختلف مجازی وی نشان می دهد که کار خود را به عنوان مهندس نرم افزار برای Google Robotics آغاز کرده است.

هر چند که حضور وی در کمپانی گوگل برای حضور در پروژه ی ساخت خودروی هوشمند خودراننده بسیار خوب خواهد بود، اما برخی کارشناسان احتمال داده اند که با حضور وی، ممکن است گوگل در صدد ساخت یک موشک برآید و اگر این موضوع را در آینده یی نزدیک شنیدید، متعجب نشوید.

در هر صورت، این روز ها رقابت زیادی بین شرکت های خودروسازی و تکنولوژی در جذب غیر قانونی نوابغ مهندسی برای ساخت خودرو های هوشمند خود راننده می باشد و به نظر می رسد که نخبه های این حوزه در دنیا، از موقعیت سوء استفاده کرده اند و در حال همکاری همزمان با چندین کمپانی می باشند.

در آخرین خبرهای منتشر شده، مشخص شد که اپل یکی از کارمندان سابق تسلا را برای ساخت خودروی هوشمند خود راننده ی خود جذب کرد و اخیرا نیز گوگل در حال جذب کارکنان سابق کمپانی های خودروسازی می باشد.

حال باید صبر کرد و دید که کدام کمپانی ها در ساخت خودروهای خود راننده ی خود موفق تر عمل خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.