اربعین میثاق و تجدید بیعتی برای مبارزه با کج اندیشان

 

موضوع اربعین به عنوان یکی از حوادث کربلای معلی وعظیم ترین حماسه ای که در تاریخ تشییع به یادگار مانده است این روزها حال و هوای دیگری یافته است.اربعین حسینی در مذهب تشییع  نماد ارادتی است که شیعیان به سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارشان دارند. اربعین یادگاری است از قرنهای گذشته که برای پیروان اهل بیت علیه السلام به یادگار گذاشته شده است .

 این روزها عاشقان اهل بیت خصوصا دل سوختگان امام حسین(ع) و یاران سعادتمند ایشان با هر وسیله ودر هر شرایطی عازم صحرای عشق شده اند تا در این مراسم عبادی با عظمت که رنگ و بوی سیاسی نیز به خود گرفته است شرکت داشته باشند. به گونه ای که اربعین را باید تجدید بیعتی با اهل بیت علیهم السلام و میثاق مجددی برای تداوم مبارزه با ظالمان و کج اندیشان ، حاکمان جور و فسق نامید .

اربعین حسینی همایش، نمایش و تجمع عظیم انسانی با شکوهی است که در برابر تجمع عظیم مراسم و مناسک  حج ابراهیمی خودنمایی می‌کند و به عنوان مظهر وحدت، همدلی و همسویی دوستداران اهل بیت در برابر دشمنان و معاندینی ایستادگی می کند که همواره مسیر ظلم و آتش افروزی را بنا کرده و با وارونه جلوه دادن اصالت اسلام و گفتمان اسلام انقلابی  که مبتنی برعشق، ارادت، محبت و تجلی وحدت است خواستار نابودی اصل اسلام بوده اند که خوشبختانه اربعین حسینی نشان می دهد سیل عظیم  عاشقان حسینی که بیش از دهها میلیون نفر هستند نمایشگر وحدت اسلامی و حقیقت اسلام ناب محمدی است که پیام میلیونها شیعه به کفار است .شیعیان یک صدا فریاد می زنند که در برابرجریانات انحرافی، تکفیری و وابسته با اقتدار و توسل به آموزه های کربلا ایستاده تا زمین را از لوث پلیدشان پاک نمایند.

بی‌شک یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام توطئه هایی است که  از ناحیه جریانات انحرافی، وابسته و وهابیت، محور عربی، غربی، صهیونیستی در منطقه برنامه ریزی شده بود تا با ایجاد  بحران های گسترده و با حمایت تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی ناامنی و بی ثباتی به خشونت در منطقه دامن زده  و در راستای اهداف صهیونیستی اسلام را دینی خشونت طلب معرفی کنند. حوادث تلخی که این روزها در گوشه و کنار جهان اسلام اتفاق افتاده و تسری این اتفاقات به برخی از نقاط دیگر دنیا حتی به شکل نمادین و مشکوک  قابل بررسی است متاسفانه بهانه‌ای برای دست اندازی بیشتر  قدرتهای بیگانه و دشمنان به جهان اسلام شده تا در راستای تامین منافع خود در سرزمین های اسلامی نفوذ بیشتری پیدا کنند  تا  بیش از پیش  با توطئه های از پیش تعیین شده  ملت های مسلمان را در مضیقه بیشتری قرار دهند.

همراهی و همسویی برخی از سران کشورهای اسلامی که خود  عهده دار جنگ نیابتی و  پاسداری از منافع نظام سلطه را در منطقه بر عهده گرفته‌اند دردی است که این روزها بر دل و جان ملتهای مسلمان سنگینی می‌کند و حمایت‌های گسترده نظام سلطه از این شیوخ و سران وابسته و سرسپرده به گونه ای است که تمامی جنایات آنها در محافل و مجامع بین المللی و حقوق بشری نادیده گرفته می شود و آنها را در پوشش حمایت خود و پشتیبانی های همه جانبه  قرار می دهد.

بی تردید یکی از انتظارت دولتهای مرتجع عربی و غربی با توجه به اقدامات خرابکارنه انتحاری و انفجاری  گروهک های تروریستی حضور ناچیز و کم اهمیت شیعیان در مراسم اربعین بود که حضور عاشقان اهل بیت علیهم السلام بیانگر زایش و رویش تفکر شیعی و کربلایی است که طی چند ساله اخیر مراسم اربعین حسینی را به یک همایش عظیم انسانی برای حضور گسترده عاشقان ولایت امامت و محبت به اهل بیت تبدیل نموده است.

بی تردید فشارها و توطئه هایی که از ناحیه عوامل سرسپرده منطقه خصوصا گروه های تروریستی، تکفیری و در راس آنها گروه داعش که ورژن سوم یا چهارم جریاناتی همچون  طالبان و القاعده بر شیعیان  وارد شده هرگز نتوانست مانعی بر حرکت عظیم  عاشورایی اربعین شود .

بی شک همایش میلیونی اربعین موجب شده تا جریانات وهابی، تکفیری - تروریستی خود را در معرض بزرگترین تهدید دیده و از وحدت و همدلی که در بین مسلمانان منطقه اعم از افغان ، پاکستانی،  ایرانی ، عراقی و  بحرینی ودیگر نقاط دنیا  به وجود آمده هراسان شوند.

وحدت شیعیان در مراسم معنوی اربعین نشان می‌دهد که تمامی هزینه‌ها و سرمایه گذاری هایی که کشورهای عربی –غربی برای نابودی اسلام حقیقی صورت داده‌اند  برباد رفته است  و ضربات سخت و  کوبنده ای که از ناحیه ارتشهای کشورهای سوریه و عراق و نیروهای مردمی این دو کشور خصوصا رزمندگان حزب الله و بسیج مردمی سوریه به ترویست ها و حامیانشان وارد می شود نشانگر تفکر و اقتدار حسینی است که نوید نابودی جریان های خطرناک تررویستی رابرای ملتهای مسلمان به ارمغان آورده است. اربعین حسینی به شیعیان و همه آزادگان جهان ارمغان می دهد که با دلگرمی و امیدواری  باید به  شکست ،ناامیدی و هزیمت کفر اندیشید. دولتهای همانند عربستان ، قطر،  امارات ، کویت و ترکیه  این روزها با مشاهده نمایش حضور و گستردگی اتحاد و همدلی شیعیان دررعب و وحشت به سر می برند زیرا به این موضوع اذعان دارند که همایش اربعین حسینی بزرگترین قدرت نمایی شیعیان جهان است  که نشان می دهد شیعیان از اقتدار ،وحدت و محبتی برخوردارند که در جهان وهابیت یافت نمی شود .فاجعه منا نشان داد که مدیریت وهابی چیزی غیر از بی توجهی و تمسخربه از دست دادن  جان های پاکی نیست که از قفس سینه رها می شوند.مدیریت تشییع نشان میدهد در مراسم اربعینی که درچند سال اخیر به شکوه عظمت رسیده  با همدلی و همبستگی شیعیان جهان می توان بر تمامی مشکلاتی که وهابیون در منطقه آفریده اند غلبه نمود .بی شک پایان خوابهای رویایی کشورهای عربی –غربی فرا رسیده است و شکست های پی در پی حامیان تروریست ها نشان می دهد که به زودی باید منتظر پیروزی در سوریه، عراق  و یمن بود و به امید روزی بود که  خاک ریزهای نظام سلطه یکی پس از دیگری در منطقه فتح شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.