یک روزنامه مشهور آمریکایی به بررسی ساده ترین دلیلی پرداخته است که تیراندازی‌ها در آمریکا به یک مساله عادی تبدیل شده و متوقف نمی‌شود.

چرا تیراندازی‌ها در آمریکا متوقف نمی‌شود؟/ ۳۵۷ میلیون سلاح گرم در اختیار شهروندان آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه واشنگتن پست نوشت: ساده ترین دلیل برای ادامه تیراندازی ها در آمریکا و متوقف نشدن این مساله آن است که آمریکایی ها به صورت سرانه اسلحه های بیشتری نسبت به سایر کشورهای روی کره زمین در اختیار دارند.

این آمارهای منتشر شده از سوی "تحقیق جهانی اسلحه های کوچک" نشان می دهد که برای هر 100 شهروند آمریکایی حداقل 89 اسلحه وجود دارد که این بالاترین رقم در جهان به شمار می رود.

تجزیه و تحلیل انجام شده با استفاده از آمارهای سرویس تحقیقاتی کنگره نشان می دهد که در سال 2013 میلادی بیش از 357 میلیون سلاح گرم غیر نظامی در دسترس شهروندان آمریکایی قرار داشته است که این مساله نشانگر واقعیتی است که بیش از یک سلاح برای هر مرد، زن و کودک آمریکایی وجود دارد.

وجود سلاح بیشتر معادل مرگ و میر بیشتر خواهد بود. اگر مردم دسترسی راحتی به سلاح داشته باشند، خیلی ساده تر می توانند افراد دیگر را به قتل رسانده یا به آنها آسیب برسانند.

این مساله قابل ذکر است که تیراندازی هایی مثل حادثه سن برناردینو تنها نمونه کوچکی از کل خشونت های انجام شده با سلاح در آمریکا است. در پایان سال 2013 میلادی بیش از 33 هزار نفر بر اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده اند. حدود دوم سوم این مرگ و میرها به واسطه خودکشی بوده است که این مساله نشان می دهد حدود 11 هزار مورد قتل با اسلحه در سال اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.