قدس آنلاین لرستان-نماینده ی ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه ی خرم آباد در خطبه های جمعه که در مصلی الغدیر برگزار شد از دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرد وگفت: وظیفه ی جنبش دانشجویی ایستادگی و استکبار ستیزی است.

دانشجویان افسران جنگ نرم هستند

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان مطلب فوق  افزود: دانشجویان طبق مطالبات مقام معظم رهبری باید حالت آرمان گرایی را حفظ کرده و دو جنگ نرم و اقتصادی را مدنظر خود داشته باشند.

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: دانشجویان باید با بالا بردن بصیرت و شرح صدر خود چه از نظر اعتقادی و سیاسی هم مقاوم شوند.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با اشاره به جنگ اقتصادی وظیفه ی دانشجویان در این جنگ را تبیین کردن اقتصاد مقاومتی با زبان دانشجویی عنوان کرد و افزود: دانشجویان علاوه بر تولید علم و زنده نگه داشتن امید در دانشگاه ها باید با جلوگیری از اردوکشی سیاسی و جریان های حزبی و جناحی از دانشگاه ها مراقبت نمایند و با پیشرفت و تولید علم و اندیشه سبب پیشرفت ایران شوند.

وقف سرمایه اسلام است

امام جمعه ی خرم آباد در ادامه با اشاره به هفته ی وقف خاطر نشان کرد: وقف یکی از احکام دینی اسلام است که منبع پایان ناپذیری دارد، وی سرمایه ی اسلام را از برکت وقف دانست و افزود: برای داشتن موقوفات جدید باید راه های ترویج وقف را نشان داد.

زیرا در منطق غرب حقوق بشر و کرامت انسانی معنا ندارد.حجت الاسلام و المسلمین میر عمادی به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری منطق غرب منطق پول و زور است به طوری که حقوق بشر و کرامت انسانی در این منطق معنا ندارد.

وی با بیان اینکه امروزه مستضعفین و محرومین دنیا چشم به اسلام دوخته اند، چشم دوختن مستضعفین و محرومین جهان را به اسلام یک جریان دانست و افزود: سرچشمه ی این بیداری اسلام ناب محمدی است که زمینه ی نجات بشریت را رقم زده است.

امام جمعه ی خرم آباد با اشاره به آیه 86 سوره ی هود به شخصیت امام زمان (عج) در این آیه اشاره کرد و ضمن اشاره به داستان حضرت شعیب (ع) چهار چیز را در این آیه خاطر نشان کرد و اظهار داشت: حضرت شعیب (ع) در تبلیغ دین خدا از قومش چهار چیز درخواست کرد:اول اینکه خدا را بپرستند و غیر از او معبودی نداشته باشند (دعوت به توحید و یکتارپرستی)، دوم اینکه در معامله ای که انجام می دهند کم فروشی نکنند و پیمانه و وزن را کامل کنند.

سوم اینکه بر اجناس و اشیا مردم عیب نگذارند (اهل مدین و قوم شعیب وقتی جنسی را می فروختند کم می فروختند و وقتی جنسی را می خریدند برای آن عیبی می ساختند و می گفتند: این جنس به درد ما نمی خورد) ، و دیگر اینکه در روی زمین به فساد برنخیزند، چه فساد اخلاقی، چه فساد جنسی و یا فساد اقتصادی.

 نماینده ی ولی فقیه ضمن اشاره به آیه 86 سوره ی هود «بقیه ا..خیرلکم ان کنتم مومنین» گفت: طبق نظر بعضی از مفسرین کلمه ی «بقیه ا...» یعنی وجودی که منتسب به خداوند است و کلمه بقیه و باقی به معنای خیر و فضل و برگزیده و برتر است، یعنی موجودی که برگزیده ی خداوند است. وی اظهار داشت: امام زمان (عج) تنها باقیمانده ی پیامبران و امامان (علیهم السلام) است و اوست که حجت خدا و ولی خدا و امین خدا در روی زمین است.

ایشان ضمن اشاره به روایتی از شیخ صدوق در کتاب کمال الدین و اتمام النعمه این آیه را مربوط به امام زمان (عج) دانست و یادآور شد: اولین جمله ی امام زمان (عج) در زمان قیام ایشان همین جمله ی «بقیه ا... خیرلکم...» می باشد و خود ایشان هنگام ظهور بر کعبه تکیه کرده می فرمایند: «انا بقیه ا...» و با این جمله مسلمانان جهان همه روبه سوی او آورده و او را سلام می دهند.

اربعین حسینی همایش عشق و ایمان

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با اشاره به اربعین حسینی، اربعین امسال را طبق مطالبات مقام معظم رهبری همایش عشق و ایمان عنوان کرد و افزود: حضور میلیون ها عاشق با پای پیاده در کربلا کنگره ی عظیم اسلامی را تشکیل داده است که تاکنون سابقه و نظیری نداشته است.

وی حضور میلیون ها عاشق امام حسین (ع) اعم از شیعیان و اهل سنت را بار دیگر نشانه عظمت اسلام و اتحاد اسلامی دانست و افزود: حضور اقلیت های مذهبی و مسیحیت در این پیاده روی نشانه ی این است که این اجتماع بالاتر از وحدت اسلامی و یا به تعبیر دیگر وحدت بر محور توحید است و مهمترین پیام پیاده روی حسینی را نجات بشریت در تداوم راه حسینی عنوان کرد که این تداوم راه حسینی بر محور توحید حکم می باشد.

نماینده ی ولی فقیه در استان به روز 28 ماه صفر روز رحلت پیامبر و شهادت امام حسن (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم از سیره ی پیامبر اکرم (ص) تبعیت کنیم در حفظ وحدت و همدلی باید تبعیت کنیم. ایشان به سخنی از سخنان پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) مسلمانان را از تفرقه بر حذر داشتند و فرمودند: «و اعتصموا بحبل ا... جمیعاً و لا تفرقوا».

وی در ادامه وحدت اسلامی را زمینه ساز حاکمیت اسلامی دانست و آن را سبب ریشه کن کردن ظلم در دنیا عنوان کرد و تصریح کرد: ضروری ترین چیزی که امروزه به آن احتیاج  داریم حفظ وحدت اسلامی است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.