قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "روز خوش انتقادپذیری" و "پزشکی در حاشیه جدید" تا "۳۳نفر تلفات آنفلوانزا"

روز دانشجو، دانشگاه شریف، میزبان رئیس جمهوری بود. روزنامه "قدس" با بیان اینکه "رئیس جمهور" دیروز سخنان دانشجویان را شنید. از آن با عنوان "روز خوش انتقادپذیری" یاد کرد.

روزنامه "نوآوران" نیز با این روز را "روز پرهیاهوی شریف" دانست و تیتر زد: "صدای گرفته رئیس جمهوری، فریاد رسای دانشجویی"

روزنامه "آفتاب یزد" نیز از برگزاری مراسم 16آذر در دانشگاه های مختلف کشور نوشته است. در تیتر این گزارش و به نقل از "روحانی" می خوانیم: "در دولت قبل کسی جرات نداشت بگوید جنبش دانشجویی"

روزنامه "جوان" با بیان اینکه "سخنان رئیس جمهور در روز امریکاستیزی 16آذر به توصیه های انتخاباتی، ارائه آمار مثبت اقتصادی و تمجید از رای آوری دولت تدبیر و امید در سال92 محدود شد"؛ در تیتر این روزنامه می خوانیم: "منهای استکبار ستیزی!"

تیتر 3 روزنامه دیگر در این خصوص به این شرح است: "مرفهین بی درد، در صف گذایی اعتبار از دانشجویان"

همبستگی: "هیچ کس نباید خود را از سئوال مستثنی بداند"

وطن امروز: "«جاکلیدی» شریف ست برای روحانی"

***

پزشکی در حاشیه جدید

روزنامه های "جوان"، "قانون"، "آفتاب یزد" و چند روزنامه دیگر، روز گذشته تیترهایی در خصوص فاجعه بیمارستان خمینی شهر اصفهان داشتند؛ برخی دیگر از روزنامه ها نیز با یک روز تاخیر به این خبر واکنش نشان دادند.

روزنامه "سیاست روز" با بیان اینکه "پزشک صدرا دل جامعه را لرزاند" در تیتر یک خود نوشت: "همه خجالت کشیدیم"

این روزنامه می نویسد: "در خبرها شنیدیم و البته تایید هم شد که در یک بیمارستان دولتی بخیه زدن صورت یک کودک حادثه دیده را بعد از متوجه شدن از عدم توانایی والدینش برای پرداخت پول، نیمه کاره رها می کنند و حتی نخ های بخیه را باز می کنند تا مادری فرزندش را با چانه شکافته شده و در حال خونریزی از بیمارستان دولتی ببرد و شاید هم بیارد!"

روزنامه "همدلی" نیز تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: "پزشکی در حاشیه جدید"؛ این روزنامه سعی کرده است در تیتر یک خود با استفاده از کلمه "در حاشیه" یادآور سریال طنز مهران مدیری باشد که با انتقادهای صریحی از جامعه پزشکی داشت، مورد اعتراض پزشکان قرار گرفت و خیلی زودتر از موعد به اتمام رسید و قرار بر این شد که فصل دوم سریال در فضایی غیر از بیمارستان روی آنتن برود.

در حالیکه دیگر روزنامه ها مدعی هستند "بخیه های کودک چهارساله به خاطر عدم پرداخت 150هزار تومان باز شده است" اما روزنامه "سپید" که خود را "تنها روزنامه پزشکی ایران" می داند و روز گذشته نیز تیتری خنثی در این زمینه داشت؛ از روایت های متفاوت درباره بخیه های چانه صدرا نوشته است. این روزنامه در تیتری عجیب نوشته است: "شوخی کردم گفتم بخیه ها را بکشید"

***

33نفر تلفات آنفلوانزا

روزنامه "هفت صبح" در تیتر یک خود می نویسد: "33نفر تلفات آنفلوانزا"در این روزنامه می خوانیم: "در حالی که آنفلوانزا در شرق کشور تاکنون 33قربانی گرفته و 600نفر را فقط در استان کرمان بستری کرده است؛ بعضی از مسئولان اصرار دارند شرایط همچنان تحت عادی و تحت کنترل است"

 


 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.