قدس آنلاین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: وقف‌های جدید باید مطابق با نیازهای روز انجام شود.

وقف‌های جدید باید مطابق با نیازهای روز انجام شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در همایش بزرگ وقف و حوزه علمیه شیروان در جمع مسئولان، طلاب و واقفین بیان کرد:  وقف یک نهاد ممتاز دینی است که در این زمینه روحانیون پرچمداران وقف بوده و هستند.

وی گفت: هم‌اکنون 65 درصد از موقوفات استان برای عزاداری‌های سالار شهیدان است.
وی بیان داشت: باید به سمتی برویم تا وقف‌های جدید در استان مطابق با نیازهای روز انجام شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی وجود موقوفات در کشور را نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم به فرهنگ و معارف اسلامی دانست و بیان داشت: گسترش فرهنگ وقف اقدامی شایسته‌ای است.
وی تصریح کرد: البته برای گسترش فرهنگ وقف و حوزه‌های علمیه در جامعه لازم است تا ابعاد مختلف موقوفات برای مردم تبیین شود.
سهرابی شناساندن موقوفات و چهره‌های واقف به جامعه را در گسترش فرهنگ آن بسیار اثرگذار است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی بر نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: گسترش فرهنگ وقف باعث کاهش بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد.
وی گفت: فرهنگ وقف شاخص‌ترین هویت فرهنگی دینی و تاریخی ملت ایران اسلامی است و اکنون ما وظیفه داریم با فرهنگ‌سازی وقف یادگار واقفان را ارج نهیم.
سهرابی از روحانیون و علما به عنوان پیشتازان فرهنگ و حوزه‌های علمیه نام برد و تصریح کرد: باید نیازهای وقف امروز را به‌روز کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی همچنین به آمار موقوفات امسال در استان اشاره کرد و گفت: امسال 104 وقف جدید از سوی واقفان نیک‌اندیش در استان انجام شده است.
امام جمعه شیروان هم در این مراسم با اشاره به پیشینه و سابقه فرهنگی وقف در اسلام افزود: وقف یک نهاد ممتاز دینی است که در این زمینه روحانیون پرچمداران وقف بوده و هستند.
حجت‌الاسلام حسین کوثری تصریح کرد: با تحقق برنامه‌های وقف بخش عمده‌ای از مشکلات مردم در جامعه با ترویج فرهنگ وقف حل می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان خاطرنشان کرد: وقف در واقع پاسخی به عطش درونی انسان برای بقا و ماندگاری است.
وی با اشاره به اهمیت وقف افزود: بی‌گمان وقف انسان را ماندگار ساخته و سعادت دنیا و آخرت را برای انسان رقم می‌زند.
کوثری در عین حال نقش مسئولان و روحانیون را برای نهادینه ساختن فرهنگ وقف در جامعه و اشاعه این فرهنگ در جامعه را مهم خواند.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.