قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حضور خادمان بارگاه منور رضوی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، اثرات و بازتاب های بسیار مثبتی داشته است، گفت: این حضور، عطر و بوی رضوی را در میان راهپیمایان منتشر و دل ها را متوجه مشهدالرضا کرد.

هدف از حضور خادمان رضوی در پیاده روی اربعین، تعظیم شعائر اسلامی بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهندس مهدی عزیزیان در دیدار جمعی از مدیران کاروان خدام شرکت کننده در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، اظهار داشت: هدف اصلی ما از حضور در این اجتماع عظیم، همراهی با خیل ارادتمندان و عاشقان حسینی و تعظیم شعائر اسلامی بود که به لطف خداوند متعال برای اولین بار صورت گرفت و زمینه برنامه ریزی های بهتر و کارهای بزرگتر در سال های آینده را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه هر حرکتی نقطع شروعی دارد، افزود: به فضل خداوند متعال و با عنایت امام هشتم(ع) و نیز با نگاه بلند آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی، نقطه شروع حضور آستان قدس رضوی در راهپیمایی نجف به کربلای معلی، همزمان با اربعین امسال رقم خورد.

وی به برگزاری مراسم خاص این کاروان در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین اشاره و عنوان کرد: اهدای پرچم گنبد منور رضوی به آستان های ملکوتی حضرت امیرالمومنین، حضرت اباعبدالله الحسین، حضرت اباالفضل العباس و امامین جوادین و متقابلاً دریافت پرچم متبرک آن آستان های مقدس، از نقاط برجسته حضور خدام در عتبات عالیات عراق بود.

مهندس عزیزیان، اثرات حضور خادمان بارگاه منور رضوی در اجتماع اربعین را ارزشمند ارزیابی و عنوان کرد: حضور خادمان با علامت و پوشش شاخص حرم مطهر حضرت رضا(ع)، نشانی از حضور مبارک حضرت را در این همایش بزرگ متجلی کرد.

وی افزود: خادمان با توجه به جایگاه و رتبه ای که در مقام خادمی زائران حضرت رضا(ع) دارند، مورد توجه همه شیعیان هستند و حضورشان در این اجتماع عظیم و میلیونی زائران حسینی، شور و نشاط معنوی خاصی به همراه داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه ضرورت نقد و بررسی اقدامات صورت گرفته را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بررسی همه جانبه ای نسبت به تاثیرات کارهایی که توسط آستان قدس رضوی و سایر نهادها در اربعین امسال انجام شد، داشته باشیم تا بتوانیم برای سال های آینده با گستره دیدی وسیع تر و برنامه ریزی بهتر در این عرصه حضور پیدا کنیم.

در این جلسه هم چنین جمعی از مدیران کاروان خادمان آستان قدس رضوی که در مراسم اربعین حسینی شرکت کرده بودند، گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه دادند.

جزئیات برپایی موکب های خدمت رسانی به زائران در مسیر نجف به کربلا و جلسات و دیدارهای انجام شده با تولیت و مدیران عتبات عالیات عراق، بازخوردهای فعالیت های فرهنگی در موکب های آستان قدس رضوی و مسیر حرکت کاروان خدام، اقدامات صورت گرفته در راستای مستند سازی حضور کاروان خدام و هم چنین بازتاب حضور خدام در میان راهپیمایان اربعین حسینی ازجمله نکاتی بود که مدیران کاروان خدام به آن اشاره کردند.

هم چنین در پایان این جلسه با نوای مدیحه سرایی علی خوش چهره و در فضایی معنوی، پرچم های متبرک اهدایی به آستان قدس رضوی از سوی حرم های مطهر امام علی(ع)، امام حسین(ع) و امامین کاظمین(ع) رونمایی و به قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تحویل شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا عاقلی مقدم IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام.باارزوی قبولی عبادت بابت موکب داری کربلا. ازانجایی که استانقدس همواره در کنار اعمال مذهبی بعد فرهنگی ورشدفکری افراد رامدنظر دارد بنظر میرسد بسیار مفیداست که جلسه ارزیابی نقاط ضعف وقوت باحضورکلیه علاقه مندان یا حداقل اطلاع رسانی بین کلیه خدام تشکیل شود چون گذشت زمان موجب فراموشی وکمرنگ شدن موضوع میشود. بابررسی نقاط ضعف وقوت وهمچنین اخذ پیشنهادات میتوان درسالهای بعد حداکثراستفاده را از ظرفیت موجودجهت رشداعتقادی وفرهنگی نمود. مطمنا بسیاری ازمطالب قابل استفاده جهت زایرین پیاده امام هشتم نیز خواهد بود(خادم هفتخاری حرم مطهر)