سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان با مشارکت ۹ دستگاه امضا شد.

حمایت اجتماعی از کودکان روی میز شورای عالی رفاه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی درخصوص تشکیل جلسه شورای عالی رفاه به ریاست معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان درخصوص مسائل هدفمندی و حمایتی اجتماعی مرتبط با گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:در این جلسه که در دفتر معاون اول رییس جمهور برگزار شد، گزارشی از ابعاد مختلف حمایت از کودکان و سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر در این حوزه توسط وزارت تعاون ارائه شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در چارچوب اجرای سیاست‌های رفاهی منسجم دولت، تدبیر این وزارتخانه برای کلیه گروه‌های هدف نظیر کودکان، زنان، جوانان و سالمندان در ابعاد مختلف نیازها نظیر نیازهای آموزشی سلامت حقوق اولیه حقوقی و درآمدی سیاست‌ها و برنامه‌های مشخصی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: در جلسه شورای عالی رفاه مسائل مختلفی نظیر بازماندگی از تحصیل کودکان، نابرابری‌های اجتماعی، فقر درآمدی، آسیب‌های اجتماعی مرتبط با کودکان و راهکارهای حمایت اجتماعی از معلولان و... با حضور معاون اول رییس جمهور و نمایندگان دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح مصوبات این جلسه عنوان کرد: در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و به منظور حمایت اجتماعی، تحقق پیشگیری رشدمدار و تکامل دانش‌آموزان «سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قوه قضائیه، سازمان بهزیستی کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، با رویکرد توانمند سازی و همکاری بین بخشی با محوریت مدرسه تنظیم و به امضای عالی‌ترین مقامات دستگاه‌های فوق رسیده بود، تصویب شد.

وی درخصوص این سند اظهار کرد: با امضای این سند و اجرای آن یک گام مهم برای ایجاد هماهنگی‌های بین بخشی و ارتقای خدمات رفاهی و مراقبتی به کودکان و دانش‌آمزان مورد نظر برداشته خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار کرد: به منظور آموزش کودکان محروم در استان‌های دو زبانه در مقطع پیش‌دبستانی مقررشد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تمهیدات لازم برای تخصیص اعتبار لازم را انجام دهد.

دبیر شورای عالی رفاه همچنین تصریح کرد: همزمان با روز معلولان، با تصویب کلیه اعضای جلسه مقرر شد، کمیسیون حمایت اجتماعی، رفاهی از معلولان ذیل شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی و با حضور دستگاه‌های عضو شورای عالی رفاه، وزارت دادگستری، قوه قضائیه، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عضو شورا و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد معلولان تشکیل شود.

همچنین تشکیل کمیته سامان‌یابی مسائل مربوط به شناسایی و جذب بازماندگان و تارکان تحصیل به ریاست وزیر آموزش و پرورش و با ترکیب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، سازمان مدیریت، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، معاونت امور روستایی رییس جمهور، وزارت کشور، وزارت دادگستری، سازمان هلال‌احمر، بنیاد برکت و نمایندگان خیرین ذیل شورای عالی رفاه مورد تصویب قرار گرفت.

به گفته ربیعی، تغییر نام شورای ساماندهی کودکان خیابانی به "شورای حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان" از دیگر مصوبات این شورا بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.