قدس آنلاین- تبریز: معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که علم و دانش، تنها یک بخش از ابعاد فرهنگی است، گفت: بخش دیگر حوزه فرهنگ قوانین و مقررات، و وجه سوم آن شامل سخت‌افزارهای زندگی شهروندی از قبیل معماری، صنعت و صنایع دستی است.

ایده شهرداران مدارس در خدمت هم‌افزایی شهرداری و آموزش‌و‌پرورش است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عبدالرسول  عمادی در مراسم اعطای احکام شهرداران مدارس، با بیان این مطلب اظهار داشت: علم ماهیت فرهنگی دارد و مقوله‌ای است که شکوفایی آن، نیازمند ارتقای هر سه وجه فرهنگی است.

وی اضافه کرد: از وجه سوم فرهنگ، در مباحث نظری به «تمدن» یاد می‌شود؛ اعتلای این وجه ارزشمند، نیازمند تقویت سخت‌افزارهای حوزه فرهنگی و بهبود محیط فرهنگی شهر است.

رییس سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ما به عنوان متولیان امر دانش، مسئول انتقال و ارتقای فرهنگ در بین نسل‌ها هستیم.

عمادی با اشاره به ماهیت مشترک فرهنگی در خدمات شهرداری‌ها و متولیان آموزشی، اظهار داشت: شهرداران با برخورداری از ماموریت های خدماتی و قشر آموزش و پرورش با داشتن وظایف فرهنگی، در تحقق این شاخص مهم، نقش تعیین کننده دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که امروز شهرداری‌ها در طراحی و اجرای برنامه‌های مدرسه‌سازی کشورمان نقش اساسی دارند، اضافه کرد: این تاثیرگذاری باید در برنامه‌های پرورشی نیز نمود داشته باشد.

عمادی خاطرنشان کرد: امروزه، در بسیاری از شهرهای منسجم دنیا، برنامه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف سخت‌افزاری و محتوایی، با محوریت مشترک شهرداری‌ها و فرهنگیان پیگیری می‌شود.

وی ایده شهرداران مدارس را در همین راستا موثر ارزیابی کرد و افزود: شهرداران مدارس، با داشتن پشتوانه مشترک شهرداری و آموزش‌و‌پرورش، می‌تواند پیوند دو مجموعه را استحکام بخشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.