پیشنهاد سردبیر

گروه اقتصادی- محبوبه ناطق: سامانه خودپرداز بانکها برخی خدمات خود را 24 ساعت قبل از واریز یارانه ها به حساب مردم، موقتاً ارایه ندادند.

بانکداری الکترونیک باز هم کم آورد

 


این در حالی است که ماه های گذشته با آغاز برداشت وجوه از حسابها توسط مردم پس از اعلام واریز یارانه ها دچار مشکل و قطع ارتباط می شد.
گزارش خبرنگار ما حاکی است، از 48 ساعت گذشته تمامی خودپردازهای بانک ها و حتی سامانه های خرید الکترونیکی فروشگاه ها و مغازه ها از ارایه هر گونه خدمات خرید و پرداخت وجه و حتی پرداخت قبوض به مردم باز ماندند و بسیاری از مردم برای انجام خریدها و امور عادی خود دچار مشکل شدند.
در این راستا برخی خودپردازها دیروز به کارتهای شتاب غیرعضو بانک خود هیچ گونه خدماتی ارایه نمی کردند و تنها پیام های مختلفی را بر صفحه نمایشگر خودپرداز نقش می بست.
دستگاه های پایانه فروش در فروشگاه ها نیز با وجود کسر مبلغ از حساب اعلام می کنند خرید ناموفق بوده و اگر پولی از حسابتان کسر شده ظرف مدت 72 ساعت به حساب بازخواهد گشت!
این گزارش می افزاید: دستگاه های خودپرداز بانکهای دولتی نیز جز انتقال وجه به حسابهای دیگر و ارایه موجودی کم و بیش توانایی ارایه هیچ خدمات دیگری را ندارند.
دستگاه خودپرداز بانک ملت به گروهی از مشتریان این پیغام را می داد که کارت شما معتبر نیست! و به گروهی دیگر اعلام می کرد به علت نقص فنی، سیستم قادر به پرداخت پول شما نمی باشد.
اما برخی خودپردازهای بانک ملت نیز به کلی سامانه پرداخت و انتقال وجه را غیرفعال نشان می داد.
خودپردازهای بانک صادرات نیز چه به کارتهای بانکهای عضو شتاب و چه به کارتهای بانک خود هیچ گونه خدماتی را جز اعلام موجودی ارایه نمی داد.
با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از شهروندان صاحب یک یا چند کارت عابر هستند و کمتر پول نقد به همراه می برند با بروز چنین مشکلی در سامانه خودپرداز بانکها، با مشکلات متعددی مواجه شدند.
از این رو به نظر می رسد توسعه نامناسب زیرساختهای بانکداری الکترونیک باعث سردرگمی مردم در استقبال یا بیزاری از فرهنگ استفاده از خودپردازها شده است.
این ایراد ماه هاست که به این سامانه وارد است، اما با گذشت 15 ماه از پرداخت یارانه ها، بانکها هیچ سعی ای در رفع این ایرادات نداشته اند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.