مرتضی روشنی: قدس ویژه خراسان - رئیس جمهور در سفر غیررسمی و دو روزه خود به مشهد به زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) مشرف شد و در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی خراسان رضوی حضور یافت.

 ۳مشکل کلانشهر مشهد از نگاه رئیس جمهور

حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی روز پنجشنبه گذشته در میان استقبال مسؤولان و امام جمعه مشهد وارد فرودگاه بین المللی مشهد شد و سپس برای زیارت بارگاه منور امام هشتم(ع) و شرکت در مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر، راهی حرم مطهر رضوی شد.

وی که به همراه وزیران کشور، نیرو، بهداشت و سخنگوی دولت به مشهد آمده بود روز جمعه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی خراسان رضوی شرکت و بر رسیدگی و تلاش بیشتر برای حل مشکلات مشهد مقدس تأکید کرد.

   خبرنگاران را راه ندادند!

البته این سفر خالی از حاشیه نبود، از جمله اینکه با وجود دعوت خبرنگاران رسانه های گوناگون توسط مسؤولان پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری، آقای روحانی با رسانه ها گفت‌وگویی انجام نداد و جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی نیز پشت درهای بسته برگزار شد که جای تأمل دارد. اینکه برای پوشش خبری این مراسم خبرنگاران رسانه ها دعوت شوند، اما بعد توسط مسؤولان رسانه ای نهاد ریاست جمهوری مورد بی مهری قرار گیرند و رفتار نامتعارفی از سوی میهمانان غیرمشهدی صورت گیرد و اینکه چرا فقط خبرنگار صداوسیما اجازه ورود به سالن جلسات استانداری خراسان رضوی را داشته باشد، موضوعاتی است که جای بحث و بررسی دارد.

پرسش اینجاست که اگر قرار به پوشش رسانه ای نبود، چرا از ابتدا خبرنگاران را دعوت کرده اند؟

   2017؛ فرصتی برای رسیدگی بیشتر

درهمین حال و به نوشته پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی با اشاره به اینکه خراسان از دیرباز پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است، تصریح کرد: تعیین مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی، فرصت خوبی برای رسیدگی بیشتر به زیرساخت های شهری و اجتماعی مشهد مقدس است.

دکتر روحانی صبح جمعه در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی خراسان رضوی که در مشهد مقدس برگزار شد، بر استفاده از فرصت‌ها و امکانات موجود و تلاش تمام مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و پیشرفت این استان تأکید کرد.

رئیس جمهور با ابراز تسلیت ایام رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) ایام اندوه و غم بشریت است، زیرا پیامبر(ص) اشرف مخلوقات و آورنده علم، اخلاق، ادب و راه زندگی برای همگان بود و با رحلت ایشان، پیام آسمان به زمین منقطع شد.

رئیس‌ جمهور همچنین با بیان اینکه عمر شریف امام رضا(ع) نور، رحمت و هدایت بود و ایشان مایه فخر و مباهات ایرانیان هستند و عنایتشان شامل حال ملت ایران بوده و هست، اظهارداشت: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران فرصتی برای مردم ایران در طول تاریخ بود تا از نور و معنویت این امام همام بهره‌مند شوند.

دکتر روحانی افزود: امام رضا(ع) با حضورشان در خراسان نشان دادند، اسلام دین فرهنگ، منطق و گفت و گوست و از بحث و مباحثه هراسی ندارد و امیدواریم بتوانیم با پیروی از راه امام رضا(ع) اسلام را با منطق والایش به جهان معرفی کنیم.

   تلاش برای خدمت

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این سفر معنوی و زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) فرصتی را برای بررسی مشکلات و روند برنامه های خراسان رضوی به وجود آورده است، گفت: از سفر سال گذشته تاکنون براساس گزارش‌های ارایه شده، عمده طرح ها و پروژه‌های وعده داده شده، پیشرفت زیادی داشته اند و ما با ایستادگی بر تعهد خود و توکل بر خدا امیدواریم این طرح ها هر چه سریع‌تر کامل شوند.

دکتر روحانی، شهر مشهد را به لحاظ تعلق آن به همه مردم ایران و شیعیان جهان دارای اهمیت ویژه‌ای برشمرد و بر ضرورت رسیدگی و تلاش بیشتر برای حل مشکلات این شهر تأکید کرد و گفت: تسهیل شرایط و ارایه امکانات برای زائران امام رضا(ع) وظیفه‌ای است که باید با تلاش و هماهنگی به آن عمل کنیم.

   دولت به دنبال تأمین آب

رئیس‌ جمهور وجود بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی را از مشکلات طولانی و کهن مشهد مقدس دانست و با اشاره به اینکه امروزه مشکلاتی نظیر کمبود آب نیز به این مشکلات اضافه شده است، افزود: دولت در پی تأمین و حل مشکلات آب است و همه نخبگان، مسؤولان و دانشگاهیان نیز باید برای حل این مشکل در استان تلاش و برنامه‌ریزی کنند، اما نخستین قدم بهره وری صحیح از منابع موجود است که این نیازمند سرمایه‌گذاری، اقدام‌های فناورانه و فرهنگ‌سازی است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: ساماندهی اجتماعی، زیباسازی شهر، ساماندهی ترافیک شهری، رفع مشکلات حمل و نقل در استان،‌ ساماندهی مسایل فرهنگی و نحوه بروز و ظهور آن در انظار عمومی از جمله اقدام‌هایی است که باید به آن‌ها در خراسان رضوی و شهر مشهد توجه ویژه‌ای داشت.

دکتر روحانی همچنین خاطرنشان کرد: ما برای پیشبرد پروژه‌ها و رشد و توسعه کشور، نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم؛ زیرا که امکانات و منابع موجود، پاسخگوی رسیدن به رشد مدنظر نخواهد بود و در این راستا باید تسهیلاتی را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این استان نیز فراهم کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.