فرمانده‌کل سپاه پاسداران با تاکید براینکه هدف دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی تغییر نکرده اما راه و روش‌های آن‌ها به ناچار تغییر کرده است، گفت: دشمنیِ دشمنان به‌ویژه آمریکا با انقلاب اسلامی کمتر نشده و نخواهد شد اما شیوه‌ها و روش‌ها تغییر می‌کند.

هدف دشمن در مقابله با انقلاب‌اسلامی تغییر نکرده/دشمنی آمریکا با انقلاب‌اسلامی کمتر نشده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مجمع عالی بسیج، ضمن قدردانی از شکل گیری مجمع‌های بزرگ بسیج در مجامع استانی و دومین مجمع کشوری، اظهار داشت: آنچه ما را در کنار یکدیگر جمع می‌کند و محور تشکل بسیج و بسیجیان است، انقلاب اسلامی است که 37 سال از عمر پربرکت آن می‌گذرد و خدا را شاکر هستیم که این انقلاب هر روز مقتدرتر به راه خود ادامه می‌دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: بارها از مقام معظم رهبری شنیدیم که فرمودند تنها انقلابی که در جهان سراغ داریم که بعد از رسیدن به قدرت و حاکمیت از مسیر خود منحرف نشد، انقلاب اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: همه انقلاب‌های مختلفی که در جهان با عقاید مختلف انجام شده است، بعد از پیروزی و به قدرت رسیدن به انحراف رسیدند و بعد از چند سال یا تمام شدند و یا مسیر انحرافی خود را طی کردند. تنها انقلاب اسلامی است که بر همان مسیر مستقیم که امام راحل بنا نهادند، در همان مسیر راه خود را ادامه می‌دهد.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: خدا را شاکر هستیم بر این نعمت و توفیق شکرگزاری می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم که ما را قدردان این نعمت بزرگ الهی بگرداند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: بسیاری امروز در حال دفاع از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و مشغول دفاع از حرم شریفین در سوریه و عراق هستند، این‌گونه عاشقانه به جانبازی می‌پردازند و خدا را باید شکر کنیم بر همه این نعمت‌ها که به برکت اسلام و انقلاب اسلامی نصیب ما شده است. ما باید قدردان خانواده‌های شهدای خود باشیم.

سرلشکر جعفری افزود: سئوالی که باید ما داشته باشیم و بسیار مهم بوده این است که رمز بقای این انقلاب اسلامی با وجود این همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها چیست؟ انقلاب بی‌نظیری که در طول تاریخ اسلام برای نخستین بار اتفاق افتاده و این‌گونه دستاوردهای بزرگ و بی‌نظیری را برای ایران اسلامی و اسلام عزیز به‌دنبال داشته و امروزه اقتدار جمهوری اسلامی زبانزد خاص و عام است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی نیز به اقتدار جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرده‌اند، گفت: ما امروزه شاهد آن هستیم که دشمنان اسلام با استفاده از هرگونه ابزار و روش پیچیده‌ای به‌دنبال ضربه زدن به اسلام و تضعیف انقلاب اسلامی هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه هدف دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی تغییر نکرده اما راه و روش‌های آن‌ها به ناچار تغییر کرده است،‌ اظهار داشت: باید بدانیم که انقلاب اسلامی بر این مسیر و صراط مستقیم استوار است و در این راه دشمنیِ دشمنان به‌ویژه آمریکا با انقلاب اسلامی کمتر نشده و نخواهد شد اما شیوه‌ها و روش‌های آن تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی دارای ویژگی‎های بسیاری است که مهمترین آن اسلامی بودن است؛ این انقلاب با برخورداری از یک نعمت بزرگ الهی یعنی ولایت فقیه و همچنین هدایتش با رعایت اصول اسلامی، قوانین قرآنی و الهی منحصر به‌فرد است.

سرلشکر جعفری با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دوران‌های سخت در کشور گفت: خدا را شاکریم که ملت ما قدر اطاعت از این نعمت الهی را می‌دانند و ما عقیده داریم که رمز بقای انقلاب اسلامی، اطاعت از ولی‌فقیه است که راه و رسم مبارزه، ایستادگی و زندگی را به ما یاد می‌دهند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی تنها متکی به قدرت خداوند است، افزود: انقلاب اسلامی ما دارای دو بُعد داخلی و خارجی است که هر کدام در نوع خود منحصر به‌فرد است.

وی ادامه داد: بُعد بیرونی انقلاب اسلامی به‌خوبی پیش می‌رود و ما امروز عظمت اسلام و ایران اسلامی را مدیون این حرکت انقلاب اسلامی هستیم؛ باور داریم تا زمانی که پایه‌های بُعد بیرونی نظام ما بر استکبارستیزی استوار باشد، می‌توانیم با همین سرعت به‌جلو گام برداریم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه شعار اصلی انقلاب اسلامی "ظلم‌ستیزی" است گفت: امروزه مردم در لبنان، غزه، عراق، لیبی و بسیاری از کشورهای دیگر با الگوگیری از انقلاب اسلامی راه مبارزه با استکبار را در پیش گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بُعد داخلی که ابعاد ایجابی انقلاب اسلامی است، ما حرکتمان کُند است و عقب ماندگی‌هایی داریم؛ تلاش شما در مجامع مختلف بسیج و در استان‌ها و این مجامع عالی برای این است که بتوانیم کمک کنیم تا این عقب ماندگی‌های انقلاب اسلامی را پیش ببریم.

سرلشکر جعفری بیان کرد: دغدغه اصلی رهبر انقلاب در بُعد خارجی دشمن‌ستیزی و ایستادگی در برابر استکبار است؛ بارها بر آن تاکید کرده‌اند و شایسته است که ما با تمام وجود آن را مد نظر قرار دهیم و توجه کنیم. البته مردم شریف با اعتقاد راسخی که به این انقلاب دارند این دغدغه را به خوبی درک کرده‌اند اما نگرانی در بین مسئولان اجرایی کشور است که برای این موضوع باید در مجامع فکری و جلسات بسیج به آن توجه جدی و چاره‌اندیشی شود و برای آن راه‌حل‌هایی پیدا شود تا مسیر اصلی انقلاب دچار کندی و سستی و خلل نشود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه بسیج در کشور دارای نقش‌‌محوری با هدف پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب است، اظهار داشت: ما می‌توانیم بدون توجه به موانع و مشکلات و با اتکا به مدیریت جهادی و تفکری بسیجی که می‌تواند کمک موثری به این راه و تحقق و اهداف والای آن داشته باشد، راه خود را ادامه دهیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان یادآور شد: در این دیدار معظم‌له تاکید کردند که ساختِ ظاهری جمهوری اسلامی کمک آن چنانی به تحقق اهداف نمی‌کند و مسئولان و ملت باید تلاش کنند تا جمهوری اسلامی باطنِ زیبایی داشته باشد.

سرلشکر جعفری با اشاره به تفسیر آیه 57 سوره مائده، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این آیه به بندگان با صراحت می‌گوید که "ای کسانی که ایمان آورده‌اید به آن کفاری که دین شما را به سخره می‌گیرند، دل نبندید و با آنها دوستی نکنید."

وی افزود: اگر در این میان، مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی به این راه، با همه وجودشان باور داشته باشند و عملاً برنامه‌های خود و اقدامات عملی خود را با همین دیدگاه، نگاه و اعتقاد تطبیق بدهند، در این موقع است که شرایط ما قطعاً متفاوت می‌شود و شرایط داخلی ما نیز بهبود خواهد یافت.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه باید همه دست به دست هم دست دهیم تا انقلاب اسلامی از مرحله سوم خود که بسیار سخت و پیچیده است، به سلامتی عبور کند.

سردار نقدی: امروز خیل عظیم بسیجیان آماده شهادت در جبهه‌های مقاومت هستند

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اظهار داشت: امروزه دشمنان از هر سو به مسلمانان می‌تازند و دست‌های کثیفشان را برای ترور و تجاوز بلندتر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد به‌وجود آمدن 200 هزار حلقه صالحین در سراسر کشور هستیم، گفت: ویژگی بارز بسیجیان اخلاص و ایمان است؛ امروز شاهدیم که بسیجیان در جهاد و شهادت از یکدیگر سبقت می‌گیرند و این خصلت یک بسیجی واقعی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج و بسیجی، مکتب عاشورا و سیره اهل بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است. امروز خیل عظیم بسیجیان آماده شهادت در جبهه‌های مقاومت هستند؛ امروز 2500 گردان بسیجی آماده جهاد هستند و اینها به دلیل تأثیر از درس عاشوراست.

وی بیان کرد: زنان فعال در بسیج نیز همپای مردان و رزمندگان حضور دارند و مکتب الهام‌بخشِ حضرت زینب(س) را در دستور کار خود قرار داده‌اند، حضرت زینب(س) مظهر عفاف و حجاب است و بهترین الگوی الهام‌بخش برای زنان جامعه و بسیجیان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ویژگی بارز دیگری که برای بسیج قائل هستیم و در این مجمع نیز با همین رویکرد مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهیم، فراغت از جناح‌بندی‌های سیاسی است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه خروجی این جلسات باید این باشد که بتوان کاربست‌های عملی برای مشکلات کشور ارائه کرد افزود: خوشبختانه این مجمع تاکنون دستاوردهای بسیار مناسبی داشته است.

وی گفت: هر سال باید راهکارهای جدید را مورد بررسی قرار دهیم و تصمیم گرفته شده با هدف واگذاری بیشتر اختیارات به مجامع استانی در طول برنامه پنج ساله ششم، تصمیم گیری‌های بیشتری را برعهده مجامع استانی قرار دهیم.

در این نشست دو روزه با تشکیل کمیسیون‌های 17گانه، موضوعات علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی کشور، تحلیل و بررسی می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی: چشم ملت‌های مظلوم منطقه و شیعیان نیجریه به ارتش ۲۳ میلیونی ایران است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس، اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های بسیج این است که نگاه و بینش خالص دینی در آن وجود دارد و خوشبختانه از ابتدای انقلاب اسلامی در زمینه توسعه دین از سوی بسیج کمبودی احساس نشده است.

امام جمعه مشهد‌مقدس بیان کرد: امروز شاهد هستیم که فضای جامعه را برخی زرق و برق‌های اشرافی فراگرفته اما فضای بسیج همچنان خالص باقی مانده و در پی خدمت بدون منت هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: بسیج با وجود تمامی اندیشه‌ها همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد و سوغات آورده‌های غربی نیز نتوانسته‌اند بر بینش و عقیده بسیجی تاثیرگذار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بسیج یک نیروی فرهنگ‌ساز است، عنوان کرد: مسئله اخلاص و اهمیت و کارکرد آن را در تمامی جریان‌هایی که از ابتدای انقلاب به‌ویژه در ریزش‌ها و رویش‌ها بوده، شاهد بوده‌ایم، سقوط افراد تنها ناشی از همین عدم اخلاص است.

وی تصریح کرد: آنچه امروز می‌تواند در محورهای تمامی فعالیت‌های اجتماعی قرار گیرد و آن‌ها را به سمت حرکت بسیجی‌وار سوق دهد، اخلاص است. اخلاص می‌تواند از سوی دیگر ما را در برابر بسیاری از اغواهای شیطانی محافظت کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه باید از نگاه شعاری به اخلاص پرهیز شود، تاکید کرد: اخلاص یک باورمندی قوی در انسان و یک اعتقاد راسخ قلبی به خداوند است. 

وی قدرت را مهمترین و بزرگترین آسیب برای جامعه دانست و گفت: شاهد هستیم که برخی جریان‌های سیاسی اخلاص را مانند خوره می‌خورند و نکته‌ای که وجود دارد این است که پول و شهرت در عرصه فعالیت‌های اجتماعی به اندازه قدرت خطرناک نیست.

امام جمعه مشهدمقدس در پایان با اشاره به کشتار شیعیان در نیجریه گفت: اقدامات دولت نیجریه همسو با استکبار جهانی است و شاهد هستیم که وهابیت در این کشور آزادانه فعالیت می‌کند و امروز چشم ملت‌های مظلوم منطقه و همچنین شیعیان نیجریه به ارتش 23 میلیونی ایران(بسیج) دوخته شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.