قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: در بحث رانندگان زندانی پیگیری جدی‌ای از طریق مسئولان وزارت امور خارجه خواهیم داشت تا نگرانی مردم و به ویژه مسئولان و فعالان حوزه حمل و نقل و خانواده‌های این رانندگان برطرف شود.

بحث آزادی رانندگان زندانی در ترکمنستان به طور جدی پیگیری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در مراسم بزرگداشت روز ملی حمل و نقل و رانندگان که در تالار نصر برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های دفاع مقدس رانندگان نقشی ویژه و کلیدی را ایفا کردند و رانندگان امروز هم ادامه دهنده راه رانندگان دیروز و شهدای راننده هستند.

وی افزود: رانندگان خراسان رضوی عملکرد بسیار خوبی در بحث ارائه خدمات زائران اربعین حسینی داشتند و حتی برخی از رانندگان استان اوج ایثارگری را در خدمات رسانی خود داشتند که به طور مثال می‌توان به حمل و نقل رایگان بارهای زائران حسینی اشاره کرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه حمل و نقل بالا بودن عمر خودروها بوده است، خاطرنشان کرد: این مشکل باید با تدبیر عالمانه مسئولان امر برطرف شود تا بتوانیم شاهد کالا و خدمات رسانی مناسب باشیم و خدمات نیز با قیمت مناسب ارائه شود تا توان رقابت وجود داشته باشد.

رشیدیان تصریح کرد: خراسان رضوی استانی توانمند در تمامی عرصه‌ها بوده که یکی از این عرصه‌ها حوزه حمل و نقل بوده که در آن شاهد عملکرد درخشان 600 شرکت حمل و نقل خراسان رضوی بوده‌ایم و در استان 47 هزار نفر در 35 هزار ناوگان باری و مسافربری فعال هستند.

وی تأکید کرد: اشکالات مالیاتی باید یک همت مالیاتی برطرف شود و حذف مالیات منطقی نیست، بلکه باید متناسب سازی اصولی و منطقی را در دستور کار خود قرار دهیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی یک استان زیارتی و ترانزیتی بوده است، گفت: استان امام رضا(ع) با تلاش فعالان حوزه حمل و نقل حائز رتبه‌های برتر کشوری شده که این افتخارات شامل رتبه دوم ترانزیت ورود و خروج کالا، رتبه نخست بخش صادرات و رتبه دوم حوزه حمل و نقل باری و مسافری بوده است.

رشیدیان گفت: شعار دولت یازدهم این بوده که تا حد امکان مسئولیت‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند و این آکادگی را داریم تا آنگونه که میسر است مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل را برطرف کنیم.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که در بخش خصوصی قدرتمندتر شویم تا زمینه‌های قدرتمندی ایران در تمامی زمینه‌ها از جمله حوزه حمل و نقل در دو بخش مسافری  ترانزیتی فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به رفع مشکل رانندگان زندانی در ترکمنستان، عنوان کرد: دولت مکلف است که از حق و حقوق ملت ایران دفاع کند و در مواردی که تخلفی مشاهده شده از قوه قضائیه و نیروی انتظامی خواسته‌ایم تا که به طور جد با متخلفان برخورد کند تا حقی از کسی تضییع نشود و در بحث رانندگان زندانی هم پیگیری جدی‌ای از طریق مسئولان وزارت امور خارجه خواهیم داشت تا نگرانی مردم و به ویژه مسئولان و فعالان حوزه حمل و نقل و خانواده‌های این رانندگان برطرف شود و مطمئن باشید که این مهم به طور جد پیگیری می‌شود.

سرمایه‌گذاری 6 هزار میلیارد تومانی در بخش جاده‌ای خراسان رضوی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش جاده‌ای استان داشته‌ایم که بالغ بر 90 درصد آن روی ناوگان‌ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، جواد وحدتی‌فرد در مراسم بزرگداشت روز ملی حمل و نقل و رانندگان که در تالار نصر برگزار شد، اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی نسبت به موضوع بسیار مهم مقاوم سازی حمل و نقل تأکید شده و کشورهای توسعه یافته مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت را پیدا کرده‌اند و در فکر اجرای آن هستند.

وی افزود: مؤلفه نخست در حوزه جغرافیایی بوده و ایران در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب در موقعیت خوبی قرار دارد و مؤلفه دوم هم توسعه و تولید با صرفه و بهره‌وری مناسب بوده که تحقق آن با دانش و علم مناسب میسر بوده است و مؤلفه سوم نیز توسعه حمل و نقل بوده که سبب افزایش شتاب توسعه در کشورهای توسعه یافته شده است و حمل و نقل سبب دیده شدن کالاهای دیگر کشورها شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه 35 تشکل صنفی در حوزه حمل و نقل در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: حوزه مهندسی بخش حمل و نقل مربوط به تشکل‌ها بوده اگر امروز در این بخش دچار مشکلات زیادی هستیم یکی از مهمترین دلایلش این بوده که تشکل‌ها ضعف داشته‌اند و باید اشکالات حوزه کاری خود را اصلاح کنند.

وحدتی‌فرد تصریح کرد: شرکت‌های حمل و نقل یکی از ارکان‌های اصلی حوزه حمل و نقل هستند و به آنها توصیه می‌کنیم که از فضاهای سنتی خود خارج شده و به سمت برندسازی حرکت کنند.

وی تأکید کرد: 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش جاده‌ای استان داشته‌ایم که بالغ بر 90 درصد آن روی ناوگان‌ها بوده، اما متأسفانه با اندک اتفاقی ناوگان، راننده و خانواده‌اش دچار مشکل می‌شوند و باید ساختارهای غلط و شکننده اصلاح شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی با اشاره به مشکلات راننده‌های ترانزیتی، گفت: متأسفانه 270 راننده در کشور ترکمنستان زندانی هستند و از دستگاه دیپلماسی انتظار داریم که اقدامات لازم را در جهت آزادی آنها صورت دهد و ضمن دفاع از حق و حقوق این رانندگان و خانواده‌های آنها در رابطه با این مشکل با این کشور مقابله به مثل داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.