رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روابط ایران و سوریه از گذشته تاکنون روابطی راهبردی در منطقه بوده است.

روابط ایران و سوریه در منطقه از گذشته تاکنون راهبردی بوده است
به گزارش قدس آنلاین، علاء‏الدین بروجردی امروز در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار کرد: سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت همیشه مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و سوریه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ویژگی‎های خاصی برخوردار بوده است، عنوان کرد: همکاری سوریه با ایران در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تاثیرگذاری همکاری دو کشور ایران و سوریه در منطقه در رابطه با بحث مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: موقعیت ویژه سوریه به لحاظ ژئوپلیتیک در پنج سال گذشته آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‎ای آن را بر آن داشته تا با تضعیف مقاومت ساختار سیاسی حاکم بر این کشور را تغییر دهن

بروجردی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از ورود نیروهای آمریکایی به سوریه به منظور دستیابی به اهداف شوم خود بر همکاری‎های خود با کشور سوریه افزوده است.

وی به پیروی دو عضو دائم شورای امنیت یعنی روسیه و چین از سیاست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سوریه اشاره و تاکید کرد: همه این عوامل دست در دست هم داده و موجب شد که آمریکا با وجود حمایت از ده‌ها هزار تروریست در این کشور و به کارگیری امکانات هم‌پیمانان خود در منطقه به ویژه ترکیه، عربستان و قطر در دستیابی به اهداف خود ناکام بماند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه، ادامه داد: اتفاقات اخیر سوریه افزایش مستشاران نظامی ایران اسلامی در این کشور را به دنبال داشته است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود وجود گروهک‎های تروریستی در منطقه را یک طراحی شیطانی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواند و تصریح کرد: هدف آنها از تشکیل این گروهک‏‌ها درگیر کردن جهان اسلام با مشکلات داخلی خود است.

وی اظهار کرد: دیگر هدف دشمنان از تشکیل و حمایت از گروهک‎های تروریستی در منطقه قرار دادن رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان مهم‌ترین عامل بحران در منطقه در حاشیه امن است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.