معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش از اجرای طرح شیوع‌شناسی و استخراج آمار جدید اعتیاد دانش آموزی خبر داد.

استخراج آمار جدید اعتیاد دانش آموزی/ دانش آموزان ابتدایی به طور میانگین ۶ دندان خراب و پوسیده دارند

مهرزاد حمیدی (معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در حوزه سلامت کار محوری جدید ما بحث سلامت دهان و دندان است که با همکاری وزارت بهداشت در حال اجراست، گفت: از اواخر سال تحصیلی گذشته در مدارس ابتدایی «فلورایدتراپی» را در مدارس ابتدایی شروع کردیم و حتی در حال حاضر در بعضی استان‌ها واگذاری «یونیت سیار و ثابت» دندانپزشکی در مدارس توسط وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی با بیان این مطلب که ارتباط بسیار تنگاتنگی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و آموزش و پرورش شکل گرفته است، گفت: براساس آماری که داریم، در حال حاضر دانش آموزان ابتدایی تا پایان این دوره دارای ۵ یا ۶ دندان خراب هستند که باید این آمار  به یک دندان خراب کاهش یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: پیشنهاد داده‌ایم که در کتاب‌های درسی برای آگاهی بخشی عمومی هم در حوزه پیشگیری و مسائل بهداشتی و هم در حوزه سلامتی و بحث امنیت غذایی مطالبی گنجانده شود.

حمیدی همچنین درباره شپش سر دانش آموزان و شیوع آن در برخی مدارس توضیح داد و اظهار داشت: ما آموزش‌های لازم و دستورالعمل‌های لازم را هر سال برای مدارس ارسال می‌کنیم. این بیماری معمولا چیزی است که از مدرسه به بیرون نمی‌رود، بلکه از بیرون به داخل مدرسه می‌آید و به گونه‌ای است که به سرعت در یک کلاس تسری می‌یابد.

وی ادامه داد: فرقی ندارد که شیوع شپش در مناطق محروم یا منطقه مرفه باشد. تلاش ما بر این است که هم بحث آگاهی بخشی را داشته باشیم و هم دستورالعمل‌های بهداشتی را به موقع ارسال کنیم و مراقبین بهداشت مدارس را نیز حساس کنیم؛ البته باید گفت که این بیماری به صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتد و پس از آن خاموش می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش با اشاره به کمبود مراقبین بهداشت، گفت: از ۵ هزار نفری که قرار است؛ از طریق آزمون استخدامی به آموزش و پرورش وارد شوند، ۱۷۵ نفر به عنوان مراقبین بهداشت جذب خواهند شد.

حمیدی ادامه داد: برای جبران کمبود مراقبین بهداشت، قرار است؛ از این پس کسانی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می‌شوند، ۲ واحد بهداشت مدارس را بگذرانند.

وی همچنین درباره آخرین آمار اعتیاد دانش آموزی گفت: آمار جدیدی در این خصوص نداریم و آخرین آمار مربوط به سال ۸۰ است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش از اجرای طرح شیوع‌شناسی اعتیاد در مدارس کشور و همچنین استخراج آمار جدید اعتیاد بین دانش آموزان خبر داد و گفت: قصد داریم؛ آمار مربوط به این موضوع را به روز کنیم. این کار توسط پژوهشگاه تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است. آمار جدید برسد؛ حتما اعلام خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.