۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
کد خبر: 329992
اغواگری ناشیانه برخی مدیران

پیش از این هم اتفاق می‌افتاد، اما اخیراً خیلی شاهدش هستیم که مسؤولان دستگاه‌های مختلف، در سخنرانی‌ها، مصاحبه با خبرنگاران و یا هنگام ارایه گزارش و عملکرد، قیافه‌ای حق به جانب گرفته و با اشاره کلی به مشکلات حوزه مدیریتی‌شان، برضرورت حل این مشکلات، تأکید می‌کنند.
این حرکت اقدام سیاستمدارانه‌ای است، چرا که با این اظهارات، از طرفی به مردم نشان می‌دهند از مشکلات موجود در حوزه کاری خود آگاهی دارند و از سوی دیگر با تأکید بر لزوم برطرف شدن این مشکلات، خود را همسو با مطالبات مردم و مخاطبان نشان داده و جلوی نقد منتقدان را نیز می‌گیرند.
به طور مثال مدیران شهری با اشاره به تبعات ناشی از نبود زیرساخت‌های ترافیکی، تعریض خیابان‌ها، احداث پارکینگ و بزرگراه را مورد تأکید قرار می‌دهند و مسؤولان جهاد کشاورزی نیز تغییر الگوی کشت و بهینه‌سازی مصرف آب را از ضروریات این بخش اعلام می‌کنند.
مدیران اقتصادی هم بابیان اینکه برنامه‌ای برای توسعه صادرات نداریم، خواستار تقویت و حمایت از بنگاه‌های کوچک به منظور کمک به توسعه صادرات، می‌شوند.
البته در این بحث به آن دسته از مسؤولانی که برای جذب بودجه و اعتبار و یا توجیه عملیات و اقدامی که در حال انجامش هستند یا قصد انجام آن را دارند و این‌گونه سخن می‌گویند، کاری نداریم و پرداختن به این گروه را به مجالی دیگر واگذار می‌کنیم.
منظور سخن نگارنده، بزرگوارانی هستند که توپ مشکلات حوزه مدیریتی شان را با این قبیل سخنان، به میدان مجهول المالکی می‌اندازند تا خود را درجبهه مردم به عنوان ذینفعان و مطالبه گران تثبیت کرده و در وجود و بروز مشکلات مورد بحث، از باد انتقاد‌‌ها دورمانده و بی گناه قلمداد شوند.
اما این عزیزان همچنان‌که در انجام وظایف محوله، دچار ضعف و عقب ماندگی بوده اند، در اجرای این فن و شگرد خاص هم ازغافله عقب مانده‌اند و این روش از بس این روزها تکراری و نخ نما شده که دیگر نمی‌تواند موجب اغفال و اغوای مخاطبان شود.
مردم حالا خیلی خوب می‌دانند که مشکلات بخش کشاورزی را باید مدیران این بخش و مسایل حوزه شهری، اقتصاد و اجتماع را مدیران دستگاه‌های مربوطه برطرف کنند و قرار نبوده و نیست که کسی یا گروهی از ناکجا آباد بیاید و دست به کار رفع مشکلات این حوزه‌‌ها شود.
پس توصیه می‌کنیم مدیران و مسؤولان، گفتمان صادقانه را در پیش گیرند و در جایی اگر نیازمند کمک و همراهی مردم و یا سایر دستگاه‌ها هستند، بدون رودربایستی و تعارف، به طور مشخص از هربخشی که می‌تواند و باید کمک کند، درخواست مساعدت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.