رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده اند، گفت: علاوه بر این میزان، ۳۰۰ هزار معلول نیز در نوبت دریافت خدمات مختلف بهزیستی هستند.

۳۰۰هزار معلول در صف دریافت خدمات/ ۱۷هزار شغل برای معلولان ایجادشد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی در خلال سفر صبح پنج شنبه خود به شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم به مقوله بهزیستی و ارتقاء خدمات معلولان در جامعه، بیان داشت: رویکرد دولت در برنامه ششم توسعه در قبال معلولان و خانواده بزرگ بهزیستی، حمایتی است و این موضوع جای خشنودی دارد.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، پیشنهاد شده است سالانه ۶۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت به چرخه حمایتی بهزیستی اضافه شوند تا در پایان برنامه ششم توسعه ۳۰۰ هزار نفر در نوبت تکمیل شود.

۱۷هزار شغل برای معلولان ایجاد شده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین با اشاره به موفقیت های این نهاد در ایجاد شغل برای افراد تحت پوشش، گفت: بهزیستی تاکنون ۲۶ هزار اشتغال ایجاد کرده که ۱۷ هزار شغل از این تعداد برای افراد دارای معلولیت های مختلف بوده است و این میزان اشتغل زایی را می توان نتیجه بازنگری حمایت از حقوق معلولان در جامعه خواند.

محسنی بندپی ایجاد شورای عالی معلولان را به مثابه بخش لاینفک لایحه بازنگری حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت دانست و ابراز داشت: این شورا هماهنگ کننده و بررسی کننده حقوق این افراد به صورت علمی، تخصصی و کارشناسی است که خوشبختانه کار خود را در کشور به خوبی انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: این شورا از جنس معلولان است چرا که پنج نفر از افراد دارای معلولیت های مختلف با معرفی انجمن های مربوطه در کنار استادان، کارشناسان توانبخشی، فیزیوتراپی و بهورزی در این شورای عالی عضویت دارند.

حقوق معلولان احقاق خواهد شد

رئیس سازمان بهزیستی درباره لایحه حمایت از معلولان همچنین توضیح داد: دولت با ارائه این لایحه به دنبال احقاق حقوق معلولان در جامعه است چرا که ما معتقدیم این عزیزان می بایست به حقوق ویژه خود دست یابند.

محسنی بندپی ابراز داشت: امیدواریم به همین منظور دولت یازدهم لایحه بازنگری لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلول را به مجلس شورای اسلامی ارائه داده که کار بررسی آن در کمیسیون مشترک به پایان رسیده است لذا امیدواریم یکشنبه هفته آینده تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام آمادگی برای بررسی و تصویب این لایحه، مقرر است به صورت خارج از نوبت به این لایحه رسیدگی کند.

شرایط مراکز ترک اعتیاد بازنگری می شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شرایط مراکز ترک اعتیاد بازنگری خواهد شد، گفت: تا پایان سال ۹۴ بازنگری شرایط و استانداردهای راه اندازی مراکز ترک اعتیاد در کشور می بایست انجام شود چرا که دستور العمل آن ابلاغ شده است.

محسنی بندپی مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز را در کشور، پنج هزار باب خواند و بیان داشت: پنج ماه است که کارگروهی به همین منظور با حضور استادان، کارشناسان، بهبودیافتگان موفق در حال بررسی استانداردها و ویژگی های مراکز ترک اعتیاد است.

وی در خاتمه افزود: امیدواریم با رعایت استاندارد های بهزیستی در مراکز ترک اعتیاد، شاهد دور شدن این بلای خانمان سوز از جامعه باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور برای بازدید از مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان، موسسه خیریه در حال ساخت و درمانگاه چهارده معصوم، صندوق قرض الحسنه این موسسه خیریه دامغان به این شهرستان سفر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.