رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه برنامه ششم توسعه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، گفت: دانشگاه‌ها پیشنهادات اصلاحی برنامه ششم توسعه در حوزه دانشگاه را به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهد.

ارائه پیشنهادات اصلاحی برنامه ششم توسعه توسط دانشگاه‌های برتر کشور

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ طالبی در گفت‌و‌گو با تسنیم، در حاشیه برگزاری سومین نشست معاونان اداری و مالی 13 دانشگاه‌ برتر کشور اظهار داشت: در این نشست موضوعات مختلف در حوزه اداری و مالی بررسی و کارشناسی می‌شود و کارگروه‌های مختلف برنامه‌ها و راهکارهای خود را برای انتقال به رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور تدوین می‌کنند.

 

وی افزود: موضوع نیروی انسانی در قالب هیئت علمی و کارمندان دانشگاه‌ها و مسائل مالی از موضوعات اصلی این نشست 1 روزه است و با توجه به اینکه در آستانه تدوین و تصویب برنامه ششم قرار داریم و این برنامه مراحل پایانی خود را می‌گذراند، لازم است نظرات کارشناسان نسبت به این برنامه تدوین شود چراکه اعمال آن در برنامه ششم می‌تواند مانع بروز بسیاری از مشکلات در آینده شده و بسیار کارساز باشد. 

رئیس دانشگاه اصفهان درباره نقش دانشگاه اصفهان در تدوین برنامه ششم گفت: با توجه به اینکه بودجه دانشگاه‌ها به صورت ملی است، ما نمی‌توانیم برای بودجه نقش زیادی داشته باشیم، اما در تدوین برنامه ششم، دانشگاه اصفهان جزء اعضای کارگروه‌های مربوط به این برنامه در استان اصفهان است و اساتید اقتصاد این دانشگاه به عنوان کارشناس و مشاور در این زمینه یاری‌رسان دولت هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم سومین نشست معاونان اداری و مالی 13 دانشگاه‌ برتر کشور به همراه نشست مدیران امور اداری و مدیران امور مالی به میزبانی دانشگاه اصفهان فرصتی باشد برای اینکه بتوان با بازنگری در برنامه‌ها، شرایط مناسبی را برای دانشگاه‌ها رقم زد و حرکت علمی دانشگاه‌ها تداوم یابد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.