مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: برخی که در پشت صحنه فتنه ۸۸ بودند اکنون چهره و روزنامه عوض می‌کنند

برخی فتنه‌گران ۸۸ اکنون چهره و روزنامه عوض کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: 9 دی یک روز با شکوه و ماندگار در تاریخ شد و شکوه این روز بیعت مردم و پیوندشان با رهبری بر مبنای تکلیف شرعی به صحنه آمدند و حماسه بزرگ را آفریدند و لذا نهم دی روز ولایت شد.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان افزود: هر چند دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی دست به دست هم دادند که نهم دی را از سال 88 حذف کنند اما مردم متدین ما می‌دانند که نهم دی باید همیشه در تاریخ زنده بماند و کسانی که دست به فتنه می‌زنند و چهره عوض می‌کنند بدانند مردم ما در صحنه حضور دارند.

معادی بیان کرد: بسیار به جا است که ببینیم نهم دی چگونه به وجود آمد و چطور شد که این فتنه‌گرها جرات کردند که اصل ولایت و نظام را نشانه بگیرند و قرآن و مسجد را در کنار پرچم امام حسین (ع) آتش بزنند و بگویند خمینی (ره) به موزه سپرده شد و با شعار بلند می‌گفتند، انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است.

وی عنوان کرد: از اول خلقت آدم تا به امروز تحولاتی که در تاریخ اتفاق افتاده از سه مبنا خارج نیست، اول تصادفی دوم جبر مذهبی و سوم این است که حوادث علت خودش را دارد، این همه انقلاب‌هایی که رخ داده علتی به همراه داشته، همچنین قرآن می‌گوید همه تحولات علت دارد و نه جبری و نه تصادفی است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل انقلاب را ساختند، ادامه داد: قرآن نظرش این است که این رویدادها در طول تاریخ علت دارد و از خلقت آدم تا به امروز ادامه دارد و چرا مردم عبرت نمی‌گیرند، در انتخابات چهره‌ها و شعارها را عوض می‌کنند لذا وظیفه خواص و بزرگان است که مردم را به سمت درست انتخاب کردن سوق بدهند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی تاکید کرد: قرآن داستان آقازاده‌ها را بارها مطرح کرده است که مردم در تمام دوران از آنها عبرت بگیرند لذا امام رضا (ع) در قضیه داستان بلعم باعورا می‌فرمایند به این دلیل بلعم باعورا متحول شد که به سمت فرعون میل پیدا کرد و از رهبری فاصله و زاویه پیدا کرد.

معادی با تاکید بر ماجرای سامری یکی از بزرگان دوران حضرت موسی (ع) یادآور شد: یک صراط بیشتر نداریم و مردم همیشه باید در طول تاریخ به سمت صراط حرکت کنند و به دنبال رهبری باشند لذا سیاستی که برای حصر سران فتنه اتخاذ شد، هم در طول تاریخ دیده شد و باید گفت کسانی که نقش سامری در کشور بازی کردند باید تا آخر عمر خود در حصر به سر ببرند چرا که حضرت موسی (ع) هم به دلیل کاری که این فرد انجام داد او را حصر کرد.

وی ادامه داد: امام راحل فرمودند ممکن است برخی از افرادی که هم اکنون حضور دارند در آینده تغییر کنند لذا به مانند این مسائل در زمان حضرت امیرالمومنین علی(ع) و پیامبر رخ داد، برای اینکه خواصی که در کنار شخصیت‌ها هستند لذا اگر استکبار در وضع موجود به اجماعی رسیده باشد که انقلاب را حذف کند، کمتر از زمان امام راحل نیست.

وی گفت: کسانی که در کنار امام راحل بودند شروع کردند جایگاه مقام معظم رهبری را پایین بیاورند، در فضای کشور ما برخی از افراد رفتارشان با هم فرق می‌کند و مردم باید مراقب باشند لذا یک عده در سخنرانی‌هایشان دانسته یا ندانسته آنچنان امام راحل را خطاب می‌دهند که چند پله جایگاه رهبر انقلاب را پایین می‌آورند و باید گفت این عده در تور دشمن و بدخواهان داخلی گرفتار شده‌اند.

وی تصریح کرد: وقتی رهبری برای حفظ نظام، خطبه تاریخی نماز جمعه را خواندند بعد از آن بود که اهانت‌های زیادی در کشور انجام شد و به مقدسات توهین کردند و رئیس این فتنه‌گران از اقدامات آنها تجلیل کرد لذا در زیارت عاشورا چند گروه را مورد خطاب لعن قرار می‌دهیم، نخست کسانی هستند که در میدان عمل کردند و یک عده که این افراد را کمک فطری کردند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در پایان تبیین کرد: فتنه 88 را یک عده در پشت صحنه طراحی کردند، از بین هم نرفته‌اند و رنگ، چهره، روزنامه عوض می‌کنند و در قالب اسم دیگری جریان خود را ادامه می‌دهند، امروز باید هوشیار باشیم چرا که نهم دی روز ولایت است و همچون روز عاشورا هر سال نهم دی گسترده‌تر از سال قبل باید برگزار شود و در طول سال خواص باید برای مردم بازگو کنند تا این افراد شناخته شوند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.