جامعه/ پروین محمدی: همایش سراسری فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) روز چهارشنبه، دوم دی‌ماه در تالار رازی دانشکده بهداشت گشایش یافت و پس از دو روز به کار خود پایان داد.

 جایگاه طب رضوی در سلامت جامعه ایرانی

 اهداف همایش
دکتر مهدی ابراهیمی، رئیس این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این همایش با هدف آشنایی با آموزه‌های پزشکی، سنت‌ها و آداب پزشکی، مشاهیر و ترجمه‌های موجود در زمینه پزشکی و حکمای عصر رضوی و با حضور اندیشمندان، صاحب نظران و محققان سراسر کشور به مدت دو روز در مشهد برگزار شد و شرکت کنندگان با موضوع‌های مرکز علمی پزشکی در عصر رضوی، آثار و دستاوردهای علمی پزشکی در عصر رضوی، روش‌ها و اصول پزشکی در عصر رضوی، آداب و سنت‌های پزشکی در عصر رضوی، روش‌ها و و اصول پزشکی در عصر رضوی و... آشنا شدند.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه با بیان اینکه همایش فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی در 6 محور اصلی با هدف احیای معارف رضوی برگزار شد، خاطرنشان کرد: الگوی طب رضوی در بهداشت و درمان، بررسی توجیهات و مستندات علمی برخی از آداب زناشویی در طب الرضا(ع)، بررسی عوامل رشد و بالندگی طب سنتی ایرانی در عصر رضوی، بررسی نقش امام رضا(ع) در علم پزشکی (در عصر اول عباسی)، پیشگیری و درمان درد گوش با توصیه‌های امام رضا(ع)، ترجمه آثار علمی در عصر رضوی و نقش بیت الحکمه در گسترش و شکوفایی آن، جایگاه طب رضوی در سلامت جامعه ایرانی، جایگاه و اهمیت آموزش پزشکی در تمدن اسلامی و سنت پزشکی در گستره تمدن اسلامی با تأکید بر عهد رضوی از جمله موضوع‌های مقالات ارایه شده و سخنرانی‌ها توسط سخنرانان سراسر کشور بود که طی دو روز ارایه شد.

 اهدای جایزه به مقالات برتر
وی به تعداد مقالات راه یافته به این همایش اشاره کرد و گفت: از بین 170 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش تعداد 15 مقاله به صورت سخنرانی و 18 مقاله به شکل پوستر پذیرفته شد که طی روزهای برگزاری همایش- در اختیار شرکت کنندگان همایش قرار گرفت.
وی اظهار داشت: از بین مقالات ارایه شده در قالب سخنرانی به چهار مقاله منتخب توسط شرکت کنندگان و اعضای هیأت مدیره به عنوان مقاله برتر جوایزی اهدا شد.
رئیس همایش کشوری فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی اضافه کرد: علاوه بر مقالات، سخنرانی‌ها و نشست‌های پرسش و پاسخ، پنج پانل تخصصی با موضوع‌های سنت‌ها و آداب پزشکی در عصر رضوی، روش شناسی و جایگاه علم پزشکی در عصر رضوی، مشاهیر، آثار و نهادهای پزشکی در عصر رضوی و آموزه‌های پزشکی در عصر رضوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوي و پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.