مصطفی لعل شاطری: امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به بایسته های ضروری برای انسانِ مطلوبِ الهی، در جمع خیل نمازگزاران زائر و مجاور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: انسان الگوی قرآن، در برابر خلأ دیگران مسؤولیت دارد و این گونه نیست که همه امکانات را برای خود فراهم کند و همه راه‌های تکامل را برای خود باز بگذارد و خود به کمال برسد و در برابر از راه ماندگی دیگران مسؤولیت نداشته باشد.

 «اختلاف افکنی» سلاح شیطانی آمریکاست

 آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه به عنوان یک انسان در برابر ناداری دیگران مسؤولیت داریم و اگر از نظر اقتصادی آسیبی در زندگی فردِ دیگری باشد، در برابر خلأ زندگانی دیگران نیز مسؤول هستیم، افزود:  همانند این مسؤولیت در برابر خلأ فکری و معنوی دیگران نیز در انسان وجود دارد.
وی اظهار داشت: بر این اساس انسان راه یافته در مسیر کمال که راه را برای تکامل خود باز کرده و از فکر برتر و اندیشه متعالی در کمال یابی برخوردار و از نظر معنویت هم مراتبی را طی کرده است و می‌تواند فکر کند و با قدرت و سرعت در برابر از راه ماندگان و عقب افتادگان و انسان‌هایی که نتوانسته‌اند این جاده را برای خود بگشایند، مسؤولیت دارد.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه بشر ذاتاً اسیر روحیات و غرایز نفسانی است و فطرت خداگرایی گاه در بشر اسیر می‌شود، افزود:  این بشر بافطرت در عرصه زندگانی دست به جنایاتی می‌زند که حتی در کارنامه یک حیوانِ درنده نیز جنایات انسان یافت نمی‌شود، زیرا فطرت وی به وسیله شهوت و قدرت پرستی به بند کشیده شده است.
عضو مجلس خبرگان با اشاره به ایام هفته وحدت، تقارن سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) با ایام تولد حضرت محمد(ص) را به امت اسلام تبریک گفت.
آیت الله علم الهدی همچنین با اشاره به اینکه خداوند به پیامبر(ص) دستور می‌دهد به یهود و نصارا بگو با تمامی اختلاف‌ها به قدر مشترک که عبودیت حق است باید با یکدیگر دست بدهند، افزود: پس وقتی وظیفه است که با اهل کتاب در قدر مشترکات دست دهیم آیا نباید با مسلمانان در سرنوشت اساس مکتبمان دست دهیم و با آن‌ها یکی شده و در برابر دشمنان خدا و جهان استکباری که درصدد براندازی عبودیت و بندگی خدا و نام نیک رسول الله(ص) است وحدت داشت؟
آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه وحدت با حفظ مرزهای اعتقادی و تفاوت اندیشه‌ها همراه است، افزود: وحدت یک ضرورت قطعی است. دشمنان خدا تنها ابزاری که برای براندازی عبودیت خداوند و تثبیت استکبار داشته‌اند، اختلاف افکنی است و اکنون نیز به همین سلاح شیطانی متوسل شده‌اند تا اساس اسلام و ریشه دین خدا را از میان بردارند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند «اگر روزی جریانی مورد نفرت استکبار قرار گرفت بدانید این جریان مقدس ترین جریان است و اگر بنا شد آمریکا از آدم و نهاد ما تعریف کند به او شک کنید که مبادا دستش در دست دشمن باشد»، گفت: امروز در جامعه ایرانی محبوب‌ترین عناصر و جریان از نظر استکبار جهانی فتنه گران سال 88 هستند و جریان‌های سیاسی همگام با فتنه نیز در این راستا قرار دارند و این امر مسلم و آشکار است که بازماندگان فتنه 88 و عوامل وابسته به آن‌ها امروز از فرمانداری و شهرداری تا وزارت و وکالت و نمایندگی و در هر مسندی قرار گیرند، بی شک آنجا آمریکا روی کار آمده است.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اعلام کردند فتنه خط قرمز ماست، گفت: افرادی که در راستای اهداف آمریکا در پی دستیابی به قدرت هستند آگاه باشند که همچنان جریان بصیرت منشی مردم غیور ایران در  حادثه 9 دی جاری و جاودانه است.
آیت الله علم الهدی همچنین یادآور شد: فردا (امروز) سالروز حکم ولایی امام بزرگوار به سپاه پاسداران برای امنیت پرواز و هواپیماهاست.
وی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده ایران، در نشست‌های جهانی نهاد حفاظت امنیت هوایی ایران که وابسته به سپاه پاسداران است را به عنوان نهاد امنیتی ممتاز جهان شناخته و 15 سال است این مقام تکرار می‌شود، افزود: این نهاد در کنار ستون ولایت همچون خاری در چشم استکبار جهانی محسوب می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.