خبرگزاری رویترز از وقوع آتش سوزی در مسجدی در «هوستون» واقع در ایالت تگزاس آمریکا خبر داد و اعلام کرد: این آتش سوزی روز گذشته (جمعه) روی داد و احتمال تعمدی بودن این آتش سوزی می رود.

آتش سوزی در مسجدی در هوستون آمریکا/ بررسی احتمال عمدی بودن

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا از رویترز، این آتش سوزی در 'انجمن اسلامی هوستون بزرگ' روی داد و دراین حادثه به فردی آسیب نرسید و مجروحی در پی نداشت.
بنا بر این گزارش، 80 مامور آتش نشان برای مهار آتش حدود ساعت 14:45 ظهر به وقت محلی (20:45 به وقت گرینویچ) به محل فرستاده شدند.
شعله های آتش در داخل این مسجد که در یک مرکز خرید در جنوب غرب هوستون قرار دارد، موجب شد تا ماموران اطفای حریق با احتیاط عمل کنند، چراکه سقف محل آتش سوزی بر اثر شعله های آتش درحال فرو ریختن بود.
بر اساس این گزارش، تحقیقات برای تعمدی بودن این آتش سوزی درحال بررسی است.
آتش سوزی در این مسجد در هوستون در حالی روی می دهد که طی هفته های اخیر مراکز اسلامی و برخی مساجد در آمریکا به دنبال واقعه 'سن برناردینو' با موجی از خشونت های مذهبی و آتش سوزی روبرو بوده اند.
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان 23 آذرماه از شعار نویسی بر روی دو مسجد در شهر 'هاثورن' (Hawthorne) واقع در جنوب غرب شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا آمریکا خبر داد.
مسجد 'بیت السلام' متعلق به 'جامع اسلامی احمدیه' و 'مرکز اسلامی' هاثورن شعار نوشته ای با مضمون 'مسیح' و 'راه، راه مسیح است' مواجه شد.
همچنین 21 آذرماه یک مورد آتش سوزی در ورودی مسجد 'جامعه اسلامی واله دو کوآشلا' (la Vallée de Coachella) در ایالت کالیفرنیا رخ داد که پلیس دراین ارتباط یک فرد مظنون را بازداشت کرد.
وقوع چنین رخدادهایی در مراکز اسلامی، نگرانی هایی را در مورد امنیت جامعه مسلمانان آمریکا به دنبال داشته است.
پلیس هاثورن آن زمان اعلام کرد، پس از حمله سن برناردینو، اداره پلیس در ارتباط نزدیک با مراکز اسلامی محلی است.
یک زوج آموزش یافته درمدارس وابسته به عربستان یازدهم آذرماه گذشته به یک مرکز مراقبت از معلولان در شهر سن برناردینوی در جنوب ایالت کالیفرنیا حمله مسلحانه کردند و در این حادثه 14 تن کشته و 25 تن مجروح شدند.
'تشفین مالک' 27 ساله و همسرش 'رضوان فاروق' 28 ساله، پس از این تیراندازی در درگیری با پلیس کشته شدند. گروه تروریستی تکفیری داعش این اقدام را به هوادارانش نسبت داد.
 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.