همزمان با نخستین روز هفته وحدت از کتاب "وحدت اسلامی، واقعیت ها و توهم ها" اثر حجت الاسلام و المسلمین نظافت رو نمایی شد.

رونمایی از کتاب وحدت اسلامی، واقعیت‌ها و توهم‌ها در نخستین محفل سلوک علوی

قدس آنلاين - الياس عليزاده فرد : کتاب وحدت اسلامی واقعیت‌ها و توهم‌ها اولین اثر انتشار یافته از مجموعه سلسله گفتارهای استاد حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد نظافت یزدی است که با همت معاونت پژوهش مدارس علمیه حضرت مهدی (علیه السلام)، توسط انتشارات امام مهربان به زیور طبع آراسته شده است.
این کتاب در ۱۲۸ صفحه در قطع رقعی با قیمت ۸۰,۰۰۰ ریال عرضه شده است.
این کتاب در چهار فصل مبانی وحدت، بررسی سیره معصومین، اصول اساسی در تعامل با برادران اهل سنت و ملاحظاتی پیرامون وحدت تنظیم شده است.
در پایان کتاب در بخش فهرست ها ۷۱ آیه شریفه و ۱۱۰ روایت به عنوان مستندات استفاده شده در این کتاب آورده شده است و نام ۱۹ منبع دینی به عنوان منابع کتاب ذکر شده است.

در پشت جلد این کتاب برای معرفی آن متن زیر درج شده است:
وحدت اسلامی از جمله مسائلی است که در گفتار و سیره اهل بیت علیهم السلام بر آن تاکید فراوان شده و همواره از سوی علمای دین در همه ادوار تاریخ اسلامی مورد توجه بوده است. ولی در زمان حاضر، با وجود دشمنی سازمان یافته و حساب شده دشمنان اسلام، اهمیت مضاعف یافته است. با همه این تاکیدات، مفهوم و حدود وحدت در بین برخی شیعیان مورد اختلاف و ابهام جدی است. تا جایی که در زمانه ما، جمعی با نام تشیع، حساب شده و مجدّانه در حال تردید افکنی در جایگاه اساسی این مهم هستند و در عمل، به وحدت شکنی و تفرقه‌افکنی اقدام می‌کنند و از سویی دیگر، عده‌ای به نام تشیع و با هدف حفظ وحدت، دست از اعتقادات اصیل شیعه می‌کشند و در دفاع از حق اهل بیت کوتاهی می‌کنند. 
در اثر پیش‎رو که برگرفته از درس گفتارهای استاد حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد نظافت یزدی است، سعی شده است با بهره‎گیری فراوان از آیات قرآن و سیره و کلمات اهل‌بیت علیهم‌السلام و مخصوصاً سیره و گفتار امیرالمؤمنین علیه‌السلام، به مسئله وحدت مسلمین نگاهی عمیق شود، به زیاده‎روی‌ها و کوتاهی‌ها در این امر پرداخته شود و راه‎کارهای عملی برای تعامل با دیگر مذاهب اسلامی بیان گردد. امید آن‎که گامی موثر در ترویج روش اهل بیت علیهم السلام باشد.

شايان ذكر است محفل سلوك علوي به صورت هفتگي در مسجد العلي (عليه السلام) واقع در خيابان آيت الله بهجت جهت علاقه مندان به سيره اهل بيت عليهم السلام برگزار مي گردد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.