جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور مسئولان ذیربط استان تشکیل شد و علی‌رغم موافقت محیط زیست با تعطیلی مدارس، معاون عمرانی استاندار و دستگاه‌های مربوطه با آن مخالفت کردند.

 کش و قوس تعطیلی مدارس بین محیط زیست و دیگر اعضای کمیته اضطرار

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا عصر شنبه در استانداری تهران تشکیل شد تا مسئولان ذیربط درباره تمهیدات لازم برای کاهش آلودگی هوا چاره‌ای بیندیشند.

در این جلسه که معاون عمرانی استاندار تهران، مدیرکل محیط زیست استان تهران و مسئولان مرتبط با آموزش و پرورش شهر تهران و اداره ورزش و جوانان حضور داشتند تمهیداتی بابت کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شد.

یکی از مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده در این جلسه موضوع تعطیلی مدارس استان تهران برای روزهای آتی بود که اکثریت اعضای این جلسه با آن موافقت نکردند.

محمدهادی حیدرزاده مدیر کل محیط زیست استان تهران در این جلسه وضعیت آلودگی هوا را برای گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان ناسالم عنوان کرد و خواستار تعطیلی مدارس در مقطع ابتدایی شد که با این موضوع نیز به سبب امتحانات دانش‌آموزان و تعطیلی‌های چند روز گذشته مخالفت شد. البته اعضای کمیته کارگروه اضطرار آلودگی هوا فردا یک‌شنبه نیز به خاطر تداوم آلودگی استان تهران جلسه‌ای را برگزار خواهند کرد و موضوع تعطیلی مدارس در صورت افزایش آلاینده‌ها در دست بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین زنگ ورزش تمامی مدارس تا پایان پدیده آلودگی هوا تعطیل خواهد بود و دانش‌آموزان از این کار ممنوع خواهند شد.

جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا به شهروندانی که از بیماری‌های حساس و زمینه‌ای رنج می‌برند توصیه کرد تا از تردد در مرکز شهر و یا نقاط آلودگی خودداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.