گزارش ها حاکیست که درجریان عملیات آزادسازی الرمادی در استان الانبار توسط نیروهای عراق و عشایر، حمایت مالی و لجستیکی عربستان از گروهک تروریستی داعش برملا شد.

عملیات آزادسازی رمادی حمایت عربستان از داعش را برملا کرد

یه گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، منابع امنیتی اطلاعاتی رسمی عراق در گفت وگو با پایگاه خبری العهد تاکید کردند: واحد ضد تروریسم گذرنامه ها و کارت های شناسایی و تابلوهای خودروهای سعودی را در برخی از سنگرهای داعش یافته است. عناصر گروهک تروریستی داعش در اثر حملات درهم کوبنده نیروهای عراق این سنگرها را ترک کرده و پا به فرار گذاشته اند.
به گفته العهد، اسناد و مدارک یافت شده به وضوح بیانگر نقش خطرناک رژیم سعودی در حمایت از تروریسم در عراق و دیگر کشورها است.
منابع مزبور خاطرنشان کردند: در مواضع داعشی ها همچنین انواع دستگاههای برقراری تماس یافت شده است که مکالمه های انجام گرفته در آنها به وضوح از حمایت مالی، تسلیحاتی، مواد غذایی و پزشکی عربستان از داعش حکایت دارد.
البته این اولین بار نیست که نیروهای امنیتی عراق اسناد و مدارکی دال بر حمایت مالی و پشتیبانی عربستان از گروهک های مسلح تروریست به وِیژه داعش یافته اند.
علاوه بر آن می توان به حضور دهها تروریست انتحاری سعودی اشاره کرد که با انجام عملیات تروریستی بسیاری در طی 12 سال گذشته هزاران تن از مردم بی دفاع را به خاک و خون کشیده اند.
نیروهای نظامی عراق از چند روز پیش به این سو عملیات آزادسازی شهر رمادی و پاکسازی محله ها و مناطق آن از لوث وجود عناصر داعشی را آغاز کرده اند و هم اکنون این شهر در آستانه آزادسازی کامل قرار گرفته است.
داعش در این عملیات متحمل تلفات جانی و نظامی سنگینی شده است و دهها تن از عناصر این گروهک تروریستی به اسارت نیروهای دولتی عراق درآمده اند.
شایان ذکر است، عربستان دو هفته پیش تشکیل به اصطلاح ائتلاف اسلامی جهانی برای نبرد با تروریسم را اعلام کرد و مدعی شد که 43 کشور به این ائتلاف پیوسته اند.
این اقدام خودسرانه ریاض که گفته می شود برای سرپوش گذاشتن بر شکست های خفت بار خود در یمن به راه انداخته، با اعتراض ها ، محافظه کاری ها و انتقادهای بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی از جمله عراق، ایران، الجزایر، لبنان ، پاکستان و عمان روبرو شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.